actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st February 2018, 14:42
Jannes.J*spers Jannes.J*spers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: retie
Posts: 46
Kasteelmoord: Elisabeth Gyselbrecht vergeeft haar vader

Op het proces van de zogenoemde kasteelmoord heeft weduwe Elisabeth Gyselbrecht haar vader André vandaag vergiffenis geschonken. Volgens haar pleegde hij de moord om zijn kleinkinderen te beschermen.

Na afloop van de pleidooien van haar advocaten kreeg Elisabeth Gyselbrecht als burgerlijke partij zoals gebruikelijk ook zelf kort het woord tijdens het proces over de moord op Stijn Saelens.
‘Ik kan mijn vader vergiffenis schenken, omdat ik weet dat het niet uit eigenbelang was, maar wel om zijn kleinkinderen te beschermen’, verklaarde ze toen. 'Ik heb Stijn inderdaad ongelooflijk graag gezien. Hij leeft ook verder in onze vier kinderen, maar ik kan niet ontkennen dat ik verblind was. Ik begrijp dat mijn vader zo ongerust was en zich zorgen maakte om mij en de kinderen.'
Haar advocaat, Els Gauquie, had eerder ook al gepleit dat Elisabeth Gyselbrecht op een menselijke straf hoopt voor haar vader. 'Ze zag Stijn doodgraag, maar eigenlijk sleurde hij haar de afgrond in. Ze rekende erop dat haar vader alle problemen zou oplossen', pleitte Gauquie. 'Ze wilde niet geloven dat haar man een gevaarlijke mens zou zijn. Haar vader zag het gevaar dat Elisabeth niet wilde zien.'
Gauquie omschreef de moord als een drastische, maar foute beslissing. 'Ze begrijpt nu dat er in zijn ogen weinig alternatief was. De twee belangrijkste mannen in haar leven hebben haar heel erg teleurgesteld. Die extreme beslissing is genomen uit wanhoop en druist in tegen al hetgene waar die man voor staat. Ze zal nooit vergeten wat er gebeurd is, maar ze heeft u wel vergeven.'

21/02/2018
Bron:http://www.standaard.be/cnt/dmf20180221_03369317

Eigen mening:
Ik vind dit toch maar een heel raar en ingewikkeld scenario, haar vader pleegde een moord op haar toen nog echtgenote. Ik begrijp langs één kant wel dat ze hem vergeeft, omdat hij haar kinderen hierdoor heeft beschermd. Toch is het raar omdat haar vader nu eigenlijk een moordenaar wordt genoemd, niet zomaar een moordenaar maar een moordenaar die haar eigen man heeft vermoord. Hetgeen dat wel goed is in deze situatie is dat de man die haar kinderen bedreigde er nu niet meer is en hen niets meer kwaad kan doen. In mijn ogen verdiend haar man ook wel een tweede kans, iedereen verdiend een tweede kans.

Laatst aangepast door Jannes.J*spers : 21st February 2018 om 14:47.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.