actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd March 2011, 11:48
Elise_v Elise_v is offline
Elise Vrins
 
Geregistreerd op: Feb 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 100
Jongste CEO ter wereld is 14 jaar oud

• Auteur: Ruben Mooijman

De veertienjarige Sindhuja Rajaraman uit het Indiase Chennai is de 'jongste ceo ter wereld'. Ze leidt Seppan.com, een bedrijf dat zich bezighoudt met het maken van animatiebeelden op de computer.

De erkenning als jongste ceo ter wereld kreeg ze van de National Association of Software and Service Companies (NASSCOM) in India. Sindhuja Rajaraman heeft een jaar sabbatical van school genomen om haar taak optimaal te kunnen uitvoeren.

Het meisje heeft als computerprogrammeur een blitzcarrière achter de rug. Vorig jaar kon ze al de titel van 'snelste 2D-animator' op zak steken. Door grafische software-ontwerper Corel is ze gecertificeerd als de jongste maker van digitale cartoons.

Ze is al vijf jaar bezig als maker van animatiefilmpjes, vertelt ze op de website Panasiabiz.com. 'Ik wilde voor de afwisseling iets naast mijn studie doen'. Momenteel werkt ze aan een reclamespotje van 40 seconden voor de juweliersketen JoyAlukkas in Chennai.

'Ik vind het leuk om te doen en beschouw het niet als een druk op mijn schouders', zegt ze. 'Het voelt ook niet vreemd om te werken in een team waar iedereen ouder dan 18 is. Ik kreeg de kans en zie het als een uitdaging. Ik zie wel waar we uitkomen'.

Bron: De Standaard, 23/03/2011
http://destandaard.be/artikel/detai...DMF20110323_033


Mening: Dit is wel erg extreem. Ze is nog zo jong en heeft nu al zo’n verantwoordelijkheid in de Indische bedrijfswereld, al voelt ze de druk nog niet.

Ze is wel duidelijk getalenteerd als computerprogrammeur aangezien ze al bepaalde titels op haar naam heeft staan maar ik vind de beslissing van een jaar vrij te nemen van school om zich op haar taak te concentreren een beetje radicaal. Nu zegt ze; “ik neem een jaar vrij”, maar als het na verloop van tijd beter en beter gaat met haar bedrijf en haar carrière zal ze misschien geen nut meer zien in verder naar school gaan en dat zou ook zonde zijn.
Niettemin vind ik het een ongelooflijke prestatie om op zo’n jonge leeftijd al tot de wereldtop te behoren. Het lijkt me ook een zeer volwassen meisje dat met beide voeten op de grond door te zeggen dat het voor haar niet meer dan een uitdaging is. Ik denk dat haar nog een mooie toekomst te wachten staat want zoals ze zeggen ‘jong geleerd is oud gedaan’.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd March 2011, 16:42
Kimberly.Nuyts Kimberly.Nuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Olen
Posts: 76
Ik snap niet dat zo'n dingen mogelijk zijn? Hoe zit het in India met leerplicht en schoolplicht? Daarnaast vraag ik mij ook af of dit allemaal wel verantwoord is.

Om te beginnen vindt ik het al niet kunnen dat een kind zijn schoolcarrière (tijdelijk) onderbreekt om te gaan werken. Ze zegt wel dat ze maar een sabat jaar neemt, maar als dat meevalt zal ze waarschijnlijk nog één thuis blijven, en nog één en zo zal ze nooit haar diploma halen.

Oké, het meisje blijkbaar talent. Als je op zo'n jonge leeftijd al zoveel hebt kunnen verwezenlijken in de wereld van het programmeren dan kan ik niet anders dan zeggen "chapeau". Maar om dan zomaar te besluiten dat ze in staat is om een bedrijf te runnen?

Hoe zit het daar met gezag? Ik weet niet, maar persoonlijk zou ik niet echt luisteren moest er een kind, want dat is ze nog steeds, van 14 jaar mij komen zeggen wat ik wel of niet zou moeten doen. Ook naar eventuele zakenpartners toe vraag ik mij af of dit wel een goed idee is. Zal ze wel in staat zijn om goede, zakelijk verantwoorde beslissingen te nemen? Is zo'n kind niet te beïnvloedbaar om een bedrijf te leiden? Wat met stress? Momenteel voelt ze nog geen druk, maar hoe lang zal dat duren?

Jong geleerd is inderdaad oud gedaan, maar volgens mij zijn er grenzen en voor mij persoonlijk overstijgt dit toch even de grens.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.