actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd April 2012, 11:42
Linde Luyten Linde Luyten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herenthout
Posts: 101
Pol Van Den Driessche stapt uit de politiek

Pol Van Den Driessche stapt uit de politiek

Pol Van Den Driessche trekt zich terug als kandidaat voor N-VA bij de gemeenteraadsverkiezingen in Brugge. Dat maakt hij vandaag bekend. Van Den Driessche lag de afgelopen week zwaar onder vuur na beschuldigingen over ongewenste seksuele intimiteiten.

"Ik heb besloten de politieke strijd te staken", luidt het in een persbericht. "De aanhoudende en georkestreerde aanvallen op mijn persoon zijn ondraaglijk geworden voor mijn gezin en mezelf. Dit is onmenselijk, we gaan inderdaad door de hel. Dit moet stoppen."

Ongewenste seksuele intimiteiten"
De bal ging deze week aan het rollen door een artikel in het weekblad Humo. Daar getuigden verschillende vrouwen over ongewenste seksuele intimiteiten vanwege de oud-journalist en huidig politicus. Er werd zelfs een vergelijking gemaakt met de affaire-DSK (Dominique Strauss-Kahn, nvdr.) in Frankrijk. De publicatie kreeg heel wat media-aandacht. Intussen heeft één van de slachtoffers formeel een klacht ingediend. Humo zou met nog meer getuigenissen op de proppen komen.

Ook CD&V, bij monde van voorzitter Wouter Beke, moeide zich door te verklaren dat de verhalen over Van Den Driessches gedrag vorig jaar hebben meegespeeld bij de beslissing om niet meer met hem in zee te gaan.

"Lynchpartij"
Van Den Driessche verwacht zelf dat "deze lynchpartij" zal blijven doorgaan zolang hij kandidaat is in Brugge "en op die manier een ernstige bedreiging vormt voor een aantal machthebbers en machtsgroepen". Vandaar zijn beslissing om zich terug te trekken.

Hij biedt ook zijn verontschuldigingen aan tegenover de vrouwen die zijn gedrag als grensoverschrijdend hebben ervaren. "Ik heb dit toen niet zo aangevoeld en als dit vrijpostig of kwetsend overkwam: dat was nooit mijn bedoeling."

Bron:
http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/B...&utm_medium=RSS

Mijn mening
Deze zaak heeft de afgelopen week veel aandacht getrokken, maar de belangrijkste vraag is nog steeds niet opgelost. "Zijn deze beschuldigingen terecht?"
Er zijn enkele zaken die tegen Van Den Driessche spreken. Zo is de eerste officiële aanklacht een feit. Ook getuigen de 'slachtoffers' met naam. Er gebeurde niets anoniem. Zou je jezelf bekend maken als je leugens verkondigt?
Toch zijn er nog geen officiële bewijzen. Stel dat dit een broodje aap verhaal is... De gevolgen voor Pol Van Den Driessche zijn niet te overzien. Stel dat dit gehele verhaal niet meer is als een verzinsel... Hij is er wel voor uit de politiek gestapt.
Er zou eindelijk eens duidelijkheid moeten komen in deze zaak. Let wel op, ik geef geen van beide partijen tot hiertoe gelijk. Ik zou medelijden hebben met Pol Van Den Driessche als deze hele zaak berust op verzinsels. Tegelijk zou ik meevoelen met de meisjes die betast zijn door hem.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd April 2012, 09:25
Britt.VanLooveren Britt.VanLooveren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 144
Dit is de beste oplossing dat Pol Van Den Driessche uit de politiek stapt. Als je dag na dag geconfronteerd wordt met deze aantijgingen krijg je de kans niet om je te verdedigen. Zijn familie wordt er ook mee geconfronteerd. De schade is zo groot, dat het verstaanbaar is dat hij onderuit gaat. Nu dat Pol Van Den Driessche uit de politiek is gestapt, heeft volgens mij niets te maken met schuld of onschuld. Niet alleen Pol Van Den Driessche maar ook zijn partij lijdt hier onder.
Pol Van Den Driessche krijgt het etiquette opgeplakt van Vlaamse DSK. Voor de feiten die (zouden) gepleegd zijn, vind ik dit heel overdreven.
Ik begrijp dat dit veel media aandacht krijgt omdat seksuele intimidatie een gevoelig thema is en waar veel vrouwen op de werkvloer nog steeds mee worden geconfronteerd.
Zoals het in de pers komt, lijkt het al dat ze hem hebben veroordeeld. Ik vind dat ze Pol Van Den Driessche een eerlijke kans moeten geven zodat hij zich kan verdedigen.
Al heeft hij die feiten gepleegd dan verdiend hij zeker een straf, maar wacht nu met oordelen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.