actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2014, 09:34
Isabelle.d*jkmans Isabelle.d*jkmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vosselaar
Posts: 20
Hackers verkopen 32.0000 paswoorden voor 30 euro

Hackers verkopen 32.0000 paswoorden voor 30 euro

De hackersgroepering Rex Mundi heeft nu ook de databank van EasyPay Group gekraakt. Het gaat om 32.000 e-mailadressen en paswoorden, onder meer van werknemers bij Belgocontrol en verschillende vakbonden. De hackers verkopen de info voor 30 euro, meldt Het Nieuwsblad.

EasyPay Group heeft dinsdag de klanten via de website ingelicht over de gehackte gegevens. “Met wat we nu weten, gaat het om gegevens waarmee klanten inloggen om toegang te krijgen tot sociaal-juridische publicaties”, zegt Els Pareit van EasyPay Group. De hackersgroepering heeft het bedrijf om een afkoopsom gevraagd. Nadat het bedrijf daar niet op inging, zijn de gegevens van 32.000 belangrijke klanten, zoals de vakbonden ACOD en ACV en luchtverkeersleider Belgocontrol, online gezet. Of je met die gegevens ook toegang hebt tot de loonfiches is niet duidelijk. Het bedrijf diende klacht in bij de Federal Computer Crime Unit.

Bron: Vandaag.be

Mening: Dit is gevaarlijk. Ik denk dat wij (de 'gewone' mensen) niet zo snel in het vizier van hackers zullen vallen. Hoewel iedereen tegenwoordig een klein stickertje over zijn camera heeft hangen. Het feit dat deze beweging zelfs een naam heeft, en bekend is, zou er normaal gezien toch op moeten wijzen dat men weet wie deze mensen zijn? of waar ze deze kunnen vinden? Door dit soort acties zal ik meer en meer op mijn hoede zijn betreffende de dingen die ik op het internet zet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.