actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st March 2016, 20:07
Stefan.V*ndeputte Stefan.V*ndeputte is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: Beerse
Posts: 84
Vrachtwagenchauffeurs blokkeren meerdere wegen in Wallonië

Uit protest tegen de invoering van de kilometerheffing voor vrachtwagens, gaan vrachtwagenchauffeurs vanaf donderdagavond verschillende toegangswegen in Wallonië blokkeren. De blokkades zullen minstens tot vrijdagochtend blijven duren.


De acties vinden plaats in Villers-le-Bouillet, Herstal, Gellingen, Courcelles en Villeroux. De actie wordt minstens tot vrijdagochtend voortgezet, zo meldt Fabrice Ausloos, een van de initiatiefnemers.

Op 1 april treedt in België de kilometerheffing voor vrachtwagens van meer dan 3,5 ton in werking. Met het systeem willen de drie gewesten meer het gebruik dan het bezit van een vrachtwagen belasten, en buitenlandse vrachtwagens laten meebetalen aan het gebruik van onze wegen.

Autowegen en grenzen blokkeren

'Deze belasting werkt niet', zo zegt Ausloos, die een transportbedrijf in Villers-le-Bouillet beheert. 'De bakjes (die op basis van gps-gegevens de gereden kilometers registreren, nvdr.) moeten via internet besteld worden. De geolocatie functioneert bovendien niet. Deze belasting is enorm, we zullen genoodzaakt zijn om die door te rekenen in de prijs, en dus ook aan de klant.'

De vrachtwagenchauffeurs zullen vrijdagmorgen Waals minister van Begroting Christophe Lacroix (PS) ontmoeten. De bedoeling is om daar tot een akkoord te komen, benadrukt Ausloos. 'Anders zullen we de autowegen en de grenzen blokkeren.'

Bron: De Standaard http://www.standaard.be/cnt/dmf20160331_02212429

Eigen mening:
Ik ben helemaal voor het recht op protesteren, maar dit gaat voor mij te ver.
Als de bakjes niet werken of niet geleverd kunnen worden is dit de verantwoordelijkheid van de regering.
Wanneer een bedrijf door het toedoen van de regering de nieuwe wet niet kan volgen, dan kan er niet verwacht worden dat bedrijven boetes zouden moeten betalen.
Hoewel ik de bedrijven begrijp in hun frustratie vind ik dat het blokkeren van wegen een onverdedigbare actie.
De mobiliteit van onze burgers kan levens redden en er is volgens mij geen enkel controverse die het actief beperken deze mobiliteit verantwoord.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.