actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2014, 11:01
R*ni Van Eemeren R*ni Van Eemeren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: beerse
Posts: 105
Hogescholen tellen voor het eerst evenveel studenten als universiteiten

Hogescholen tellen voor het eerst evenveel studenten als universiteiten

In het Vlaamse hoger onderwijs is het aantal inschrijvingen in het academiejaar 2014-2015 gestegen met 1,1 procent tegenover het academiejaar 2013-2014. Dat blijkt uit het rapport Hoger onderwijs in cijfers. Opvallend is de goede score van de professionele opleidingen, waardoor de hogescholen nu voor het eerst evenveel studenten tellen als de universiteiten, zo schrijft De Zondag.
Ook dit academiejaar is handelswetenschappen en bedrijfskunde het grootste studiegebied in de professionele opleidingen. Maar een van de grootste stijgers - in aantal studenten - is het studiegebied gezondheidszorg (+4,3 procent), dat er in tegenstelling tot de vorige academiejaren fors op vooruitgaat. Het studiegebied onderwijs is de grote verliezer bij de professionele opleidingen, met 3,4 procent studenten minder dan vorig academiejaar.

Onder de academische opleidingen zijn rechten, notariaat en criminologische wetenschappen, economische en toegepaste economische wetenschappen en industriële wetenschappen en technologie de drie populairste studiegebieden.

Datum: 30/11/2014
Bron: De redactie

Eigen mening: Ik vind het zeer goed dat er meer inschrijvingen zijn in de hoge scholen. Ik vind echter wel niet dat het uitmaakt of je nu aan de universiteit of aan de hoge school studeert. Wel vind ik het opmerkelijk dat er zoveel studenten kiezen voor een economische richting. Het zijn uiteraard heel algemene richtingen waarmee je nog verschillende richtingen uit kan, maar toch vind ik het fijn dat te horen. Het is ook enorm goed dat er zoveel studenten kiezen voor gezondheidszorg. We hebben deze mensen namelijk nodig! Met de vergrijzing zullen we steeds meer mensen nodig hebben die gezondheidszorg gestudeerd hebben. Ik vind dit een enorm goede evolutie voor onze maatschappij. Het onderwijs is daarentegen weer gedaald. Dit is niet goed, want onderwijs blijft en er moeten nieuwe leerkrachten blijven komen. Ik hoop dat het naar volgend jaar toe weer veranderd, zeker omdat er al een lerarentekort is voor verschillende vakken...

Laatst aangepast door R*ni Van Eemeren : 30th November 2014 om 11:05.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.