actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th March 2017, 09:34
Aurélie.J*cobs Aurélie.J*cobs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Wechelderzande
Posts: 70
Peeters verzet zich tegen snelle uitbreiding flexi-jobs

Minister van Economie Kris Peeters (CD&V) heeft de sociale partners een evaluatie gevraagd van het systeem van de flexi-jobs in de horeca, schrijft De Tijd vrijdag. Zolang die er niet is, wil hij het systeem niet uitbreiden naar andere sectoren, iets waar Open VLD op aandringt.

Peeters wil de evaluatie omdat hij een studie heeft laten uitvoeren. Die relativeert volgens hem het succes van de flexi-jobs in de horeca.

Het aantal jobs in de horeca stijgt wel. Maar uit de studie blijkt dat de toename van de werkgelegenheid voor minder dan de helft aan de flexi-jobs te danken is. ‘Het aantal flexi-jobs blijft marginaal, vergeleken met de totale tewerkstellingscijfers van de sector’, schrijft Peeters in een brief aan de sociale partners.


Staatssecretaris Philippe De Backer (Open VLD) zegt dat de flexi-jobs wel een succes zijn. ‘Alleen al in de eerste negen maanden van 2016 hebben ze 109 miljoen euro meer officiële loonmassa gecreëerd’, zegt hij.

Bron: DS, 17/03/2017. (http://www.standaard.be/cnt/dmf20170317_02784736)

Eigen mening: Ik kan me vinden in de beslissing van Kris Peeters. Ik snap dat hij het systeem van de flexi-jobs niet wil uitbreiden naar andere sectoren voor hij een evaluatie te zien krijgt. Natuurlijk zal het aantal jobs in de horeca stijgen door de flexi-jobs. Het gaat hier vandaag over tewerkstellingen in het wit die vroeger in het zwart werden volbracht. Als je vroeger bijkluste in de horeca, en je deed dit in het wit, dan hield je heel weinig over van je nettoloon. De nieuwe vorm van tewerkstelling is ook nog niet lang van kracht. Sinds 1 december 2015 kon de horeca beroep doen op dit systeem. Als je ziet dat er in de eerste negen maanden van 2016 199 miljoen meer officiële loonmassa's waren, lijkt me dit toch positief. Ik ben dan ook voor het uitbreiden van dit systeem naar andere sectoren.

Laatst aangepast door Aurélie.J*cobs : 17th March 2017 om 09:45.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.