actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2011, 19:42
Greet.VanDeun Greet.VanDeun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 75
Nieuwe website moet liefdadigheid weer hip maken bij jongeren

Nieuwe website moet liefdadigheid weer hip maken bij jongeren

vrijdag 04 november 2011, 01u20Bron: Belga Auteur: jta De Standaard

Drie jonge architecten hebben een website gelanceerd die liefdadigheid bij jongeren weer hip en eerlijk wil maken. Op www.plotform.eu bepalen schenkers zelf hoe hun donatie besteed wordt bij bouwprojecten in ontwikkelingslanden. Vlaams minister van Jeugd Pascal Smet (sp.a) heeft donderdag de eerste virtuele steen gelegd.
De architecten Saskia Aelen, Freya Candel en Karolien Claes van vzw PLOT.form hebben een nieuwe online manier van fundraising bedacht. Ze willen de jonge generatie actief betrekken bij de bouw van een nieuw transithuis voor straatkinderen in Noord-Tanzania in samenwerking met de lokale ngo Amani Children’s Home.

De afwerking van het huis is nog niet bepaald en schenkers kunnen de materialen kiezen voor het ontwerp. De opvolging van het project gebeurt via simulaties en foto’s van het bouwproject op de site. De meest betrokken ontwerper mag het project gaan bezoeken in Afrika.

Bedoeling is om de online tool uit te breiden naar andere liefdadigheidsorganisaties die hun imago willen verjongen. De website won onder meer al de Europese Prijs "Pefondes" voor jeugdtewerkstelling.

Minister Smet denkt dat de ‘directe en transparante’ manier van fundraising jongeren zal aanzetten tot meer liefdadigheid.

http://www.destandaard.be/artikel/d...DMF20111104_002

Eigen mening: Moet liefdadigheid dan "hip" zijn? Het is geen modetrend die we moeten volgen om "in" te zijn, het is bijna een morele verplichting die we hebben tegenover diegenen die amper kunnen overleven.

Laatst aangepast door Greet.VanDeun : 4th November 2011 om 20:13.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th November 2011, 18:20
Nathalie.Tops Nathalie.Tops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 116
Ik denk niet dat de bedenkers van dit project van liefdadigheid een soort 'modetrend' willen maken. Ze willen gewoon jongeren aantrekken en dit doen ze door middelen te gebruiken die nu hip zijn, zoals het internet. Ik vind dit hele initiatief een enorm goed idee, want het concept beantwoordt heel wat vragen die mensen zich stellen voor ze tot donatie overgaan. Als het over donaties gaat aan liefdadigheidsorganisaties, bots je vaak op een 'Neen, want ik kan niets veranderen!' en 'Jamaar, mijn geld blijft toch ergens kleven!'. Vooral het feit dat je nu wel wat inspraak hebt in het besteden van je geld lijkt me een aantrekkelijk iets.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 6th November 2011, 14:32
Stijn.Geboers Stijn.Geboers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 55
bewustmaking

Ik denk vooral dat dit bedoeld is om de mensen bewust te maken wat er daar zich allemaal afspeelt.
Zo komen jongeren misschien beter te weten hoe goed ze het wel niet hebben of hoe slecht anderen het kunnen hebben.
Anderzijds denk ik dat ze misschien inspelen op de mensen hun gevoelens en zo geld willen verzamelen voor een goed doel.
Ik hoop dat dit nieuw '' idee '' iets goed is en mensen kan helpen en dat we dan de resultaten kunnen zien.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 6th November 2011, 15:07
Eline.Martens Eline.Martens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 87
Ik vind dit zeker een goed initiatief. Hiermee worden jongeren zeker aangespoord om aan liefdadigheid te doen. Wat volgens mij de grootste overtuigende factor is, is dat je de bouw van het huis kan opvolgen en dat je mee kan bepalen hoe het huis eruit zal zien.
Met de opkomst van deze websites zullen jongeren inzien dat het geld dat ze storten wel degelijk goed terecht komt en zullen ze in de toekomst misschien sneller een goed doel steunen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.