actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th March 2010, 21:38
Véronique.Segers Véronique.Segers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Merksplas-Turnhout
Posts: 122
Marathonman breekt wereldrecord

Marathonman breekt wereldrecord

datum: 30/03/2010
bron: DeMorgen.be


Marathonloper Stefaan Engels heeft vanavond om 19.50 uur zijn 53ste marathon in 53 dagen beëindigd. Dat is een nieuw wereldrecord. De vorige recordhouder, de Japanner Akinori Kusada, liep er in 2009 52 in 52 dagen.

Rond 15.30 uur vatte de 48-jarige Engels zijn recordmarathon aan. De laatste 2,2 km van de 53ste marathon werden gelopen in de Topsporthal aan de Watersportbaan. Omstreeks tien voor acht was het record een feit.

Heel wat sportievelingen liepen een deel van de afstand mee met Engels. De 'MarathonMan' blijft ondertussen zijn project om een heel jaar lang dagelijks een marathon te lopen verderzetten. Morgenmiddag staat nummer 54 op het programma.

De voorbije maanden liep Engels telkens achtmaal rond de Gentse Watersportbaan gevolgd door een stukje in de Gentse Blaarmeersen om de volledige afstand van 42,195 km te behalen. Hij begon zijn recordpoging op 1 januari dit jaar maar moest die op 6 februari herstarten door een voetblessure. Tijdens die blessure legde hij zijn dagelijkse marathon af in een rolstoel. (belga/adb)

---------------------------

mening/evaluatie:
Amai, proficiat. Ik zou het niet kunnen!
Ik heb vandaag op de radio gehoord dat hij dit record wou breken om anderen aan te moedigen om te sporten. Ik vind dit persoonlijk niet echt een goede manier om andere mensen aan te moedigen. Het is zeer gevaarlijk als men direct een marathon gaat lopen zonder een controle te laten doen bij een arts (hart controleren, etc.). Er zijn de laatste tijd meer en meer mensen die hierdoor problemen krijgen aan hun hart EN hier zelfs aan sterven. Ik vind dat men de mensen ook de negatieve kanten van het verhaal moet laten zien zodat ze eerst goed nadenken op welke manier ze intensief en veilig kunnen sporten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.