actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th May 2013, 21:28
H*nnelore.Bervoets H*nnelore.Bervoets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Herentals
Posts: 84
Hackers ‘bevrijden Belgisch web’ op 15 juni

Hackers onder de noemer ‘Anonymous Belgium’ dreigen met een aanval op het internet in ons land op 15 juni. Dat blijkt een anonieme tweet van het hackerscollectief. Wat de hackers precies van plan zijn, is niet bekend.
In het twitter-bericht zeggen ze ‘er genoeg van te hebben’ dat de Belgische regering een aantal websites bewust blokkeert, zonder daarover transparantie te schenken. Volgens Anonymous is het internet niet geschikt voor zulke restricties en is censuur een gevaarlijk antwoord op sociale problemen. ‘Op 15 juni zullen we het Belgische web bevrijden’, luidt het.
Check hun website

Bron:Nieuwsblad

Eigen mening
Dit is een zeer kort artikel, maar er valt veel over te zeggen. Ik ben zelf persoonlijk voorstander van de filosofie van Anonymous. Ik benadruk filosofie, want de praktijk komt vaak toch niet overeen. Klantgegevens van gehackte sites hoeven echte niet vrijgegeven te worden aangezien de klanten niets misdaan hebben (in de meeste gevallen toch). Censuur op het internet is écht iets waar tegen gevochten moet worden. Regeringen willen zogezegd hun volk 'beschermen tegen' en 'behoeden van', 'de kinderen dit en dat'. In realiteit willen ze gewoon macht, controleren wat het volk al dan niet ziet om hun eigen positie niet in gevaar te brengen. Laat het internet eens vrij zijn, laat het iets van de mensen zijn. Het blokkeren van The Pirate Bay was trouwens COMPLEET nutteloos aangezien je nog gewoon naar het ip-adres van de site kan surfen en zo kan downloaden, of je kan gewoon 1 van de andere HONDERDEN sites kiezen om van te downloaden. Er gaan altijd hackers komen die de overheid te slim afzijn, dus in plaats van zo tegen te werken kunnen ze beter met iets anders op de proppen komen. In Amerika zijn al talrijke voorstellen voorgelegd, denk aan SOPA en CISPA, die vervolgens allemaal onder luid protest zijn afgeschoten.

Laatst aangepast door H*nnelore.Bervoets : 14th May 2013 om 21:42.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th May 2013, 09:14
Tinne.Joosen Tinne.Joosen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 71
Ik begrijp de mening van Hannelore gedeeltelijk. Ik denk echter niet dat het feit dat illegaal downloaden altijd zal bestaan, een argument is om het toe te laten. Het klopt dat er miljoenen manieren zijn om een film op een illegale manier te downloaden en dus is het blokkeren van o.a. The Pirate Bay misschien niet echt efficiënt maar het is wel en signaal dat men tenminste probeert om er iets aan te doen. Als je een film gemaakt hebt waar je heel veel geld, tijd en moeite aan hebt gespendeerd, lijkt het me niet zo fijn als die film dan gratis op het internet verschijnt. Het zal altijd gebeuren, dat klopt, maar het lijkt me toch nuttig dat er een gedeeltelijke controle is op het internet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.