actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th March 2013, 19:42
Leen.Buyens Leen.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2012
Locatie: Gierle
Posts: 87
Producenten mogen Nederlands politielogo enkel gebruiken als het bijdraagt aan imago

Boze tv-producenten slepen vanmiddag de Nederlandse politie voor de rechter. Die geeft sinds 1 januari namelijk pas toestemming voor het gebruik van haar logo's als de tv-serie "bijdraagt aan het imago van de politie". Dat meldt de krant Algemeen Dagblad. .

De Nederlandse politie geeft geen toestemming voor het gebruik van haar huisstijl als de rol van een politieagent in een serie "te ver van de werkelijkheid staat".

De serie Dokter Tinus, waar een van de personages een klunzige agent is, heeft daarom geen toestemming gekregen. Er zijn meer series die geen gebruik mogen maken van de huisstijl.

Niet alleen de producent van Dokter Tinus, Four One Media, stapt naar de rechter. Advocaat Bas Le Poole voert de strijd aan namens de Onafhankelijke Televisieproducenten (OTP) waartoe ook grote spelers als Eyeworks en Talpa behoren. Volgens de advocaat ontstaat door de nieuwe regel het gevaar dat de politie zich gaat bemoeien met de inhoud van programma's. "Dat is in strijd met de vrijheid van meningsuiting en dus pure censuur."

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/994/op...aan-imago.dhtml

Eigen mening:
Ik begrijp het standpunt van de Nederlandse politie helemaal. Als onrealistische televisie in verband gebracht wordt met het logo van de politie snap ik dat dit hun imago kan schaden. Zelf let ik hier niet echt op, maar ik geloof wel dat er mensen zijn die hier wel op letten.
Bij het artikel stond ook een foto van Wolfs uit de tv-serie 'Flikken Maastricht', met als onderschrift: "Met Victor Wolfs in 'Flikken Maastricht', bij ons te zien op Eén, heeft de Nederlandse politie geen moeite." Ik denk toch dat de Nederlandse politie zijn mening hierover moet herzien als ze hun logo enkel toelaten in programma's die niet te ver van de werkelijkheid af staan. Ik vind het een goede reeks, maar soms nogal surrealistisch.
Ik begrijp dus heel goed dat de Nederlandse politie zich zorgen maakt om haar imago, maar vind ook dat ze grondig moeten nakijken in welke programma's ze hun logo toelaten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.