actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2011, 12:04
Andy.Pinxteren Andy.Pinxteren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Beerse
Posts: 48
Blij met het ontslag van Di Rupo

Het is tijd dat de Vlamingen beseffen dat de oplossing er niet in bestaat in nog maar eens een rondje onderhandelen, maar in de keuze voor de Vlaamse onafhankelijkheid." Dat heeft Vlaams Belangkopstuk Filip Dewinter gezegd in "De ochtend", waar hij ook liet weten "blij te zijn met het ontslag van Di Rupo".

Het ontslag van Di Rupo als formateur noemt Dewinter een "vaudeville, een chantagepoging bedoeld om Open VLD onder druk te zetten en hen te doen afzien van een aantal terechte eisen." "Ik ben dan ook blij met het ontslag van Di Rupo, want hij was het slechtste wat Vlaanderen kon overkomen", klinkt het. "Ik hoop dat hij definitief de handdoek in de ring heeft gegooid, maar ik vrees ervoor."


Belga

Dewinter vindt het hoog tijd dat de Vlamingen beseffen dat nog maar eens onderhandelen geen zoden aan de dijk zal brengen. "Enkel de keuze voor Vlaamse onafhankelijkheid zal de problemen oplossen."

De N-VA krijgt dan ook de wind van voren van de Vlaams Belanger. "Zelfs de N-VA lijkt niet meer te beseffen dat Vlaamse onafhankelijkheid de oplossing is, want zij kiezen voor een economische noodregering en laten al hun eisen van het verleden, nl. dat economisch herstel alleen mogelijk is door een verregaande staatshervorming, vallen", sneert Dewinter. Of het dan misschien niet het juiste ogenblik is om dat spoor te bewandelen? "Dit is een dramatisch moment en het is pas op dramatische momenten dat men tot radicale keuzes moet durven te komen."

Dewinter is van mening dat de Vlaamse regering haar verantwoordelijkheid moet nemen en rechtstreeks moet onderhandelen met de Waalse en Brusselse regering om na te gaan wat ze kunnen doen. "Zij moeten dan de boedelscheiding organiseren, de bevoegdheden overnemen en dan zelf het bestuur in handen nemen. België heeft bewezen dat het niet werkt, dat het failliet is, Peeters moet dus zijn verantwoordelijkhei nemen en niet aan de kant blijven staan kijken hoe alles misloopt."

Bron: De Redactie di 22/11/2011 - 10:27

De uitspraken van Filip Dewinter vind ik nu echt het laatste wat we kunnen gebruiken. Zelf weet ik niet of Vlaanderen er goed zou doen om af te scheiden van Wallonië. Hierover geef ik hier dan ook liever geen mening. Maar wat ik wel weet is dat Vlaanderen in deze tijden van economische crisis niet kan afsplitsen. Politici zouden ook niet altijd met de vinger moeten wijzen maar meer nadenken over hoe we uit de crisis geraken.
__________________
I believe that banking institutions are more dangerous to our liberties than standing armies.

Thomas Jefferson
3rd president of US (1743 - 1826)
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd November 2011, 20:12
kirsty.michielsen kirsty.michielsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westerlo
Posts: 28
Ik vind het ook nogal laag dat Dewinter hier even wat commentaar gaat geven op andere politiekers. Als hij het dan toch zo goed weet waarom zorgt hij er dan niet voor dat dit opgelost raakt.
Bij de scheiding van Vlaanderen en Wallonië heb ik ook mijn bedenkingen. Is dit wel het juiste moment om dit uit te voeren. Men moet wel inderdaad doen wat het beste is voor ons land maar na zo'n lange tijd zou je toch ook wel eens eindelijk resultaat willen zien. Het geloof in onze politiek is zeer ver zoek. Ik wacht nog steeds op de dag dat er eens verandering zal komen, en ik niet alleen denk ik.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 22nd November 2011, 20:39
Kenny.Van.Eysendeyk Kenny.Van.Eysendeyk is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Retie
Posts: 42
De NVA kan wel een gelijk hebben wanneer ze gaan voor een economische nood regering. België heeft het tot nu toe goed gedaan zonder regering maar er moeten oplossingen komen voor deze financiële situatie in België als we niet willen eindigen zoals Griekenland. Hierin is het ontslag van Di Rupo weer een vertraging. Een ding is zeker, deze politieke dans komt niemand –behalve misschien de politiekers zelf- ten goeden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.