actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2014, 10:22
Maxime.v*ndersmissen Maxime.v*ndersmissen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Hoogstraten
Posts: 74
Minstens 21 doden door tyfoon op Filipijnen

Minstens 21 doden door tyfoon op Filipijnen

De passage op de Filipijnen van de tyfoon Hagupit heeft minstens 21 levens geëist. Dat heeft het Rode Kruis van de archipel maandag meegedeeld.


De meeste doden, 18, vielen op het oostelijke eiland Samar, waar de tyfoon zaterdag aan land kwam. Hagupit haalde windstoten tot 210 kilometer per uur, maar veroorzaakte minder schade dan gevreesd.

Duizenden mensen keren terug naar huis nadat zo’n miljoen mensen uit kwetsbare gebieden waren geëvacueerd.

De tyfoon is inmiddels afgezwakt tot een storm en is op weg naar Manila. De inwoners van de hoofdstad en de omliggende gebieden zijn gewaarschuwd voor windsnelheden tot 100 km/uur, mogelijke overstromingen en aardverschuivingen.

De burgemeester van de stad, Joseph Estrada, zei dat de stad ‘voorbereid en getraind is’. Hij maakt zich vooral zorgen over overstromingen.

In totaal zijn 183 vluchten geannuleerd en zijn er vijf luchthavens gesloten. In zestien provincies waren er stroompannes.

Hagupit was nooit zo krachtig als de tyfoon Haiyan, die vorig jaar in november meer dan 7.000 doden of vermisten achterliet.

www.destandaard.be, 8 december 2014 (http://www.standaard.be/cnt/dmf20141208_01417687)

mening:Ik vind het erg dat er zoveel mensen zijn gestorven door een tyfoon. De tyfoon is wel afgezwakt, maar ik vind dat de gevolgen nog altijd erg zijn: windsnelheden tot 100 km/uur, mogelijke overstromingen en aardverschuivingen.Deze tyfoon is nog erger dan die vorig jaar en toen waren er al veel gewonden. Ik ben toch bang dat dit dan toch nog erger gaat aflopen. We zullen zien wat de gevolgen zijn nadien, maar ik ben toch niet gerust.

Laatst aangepast door Maxime.v*ndersmissen : 8th December 2014 om 10:30.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.