actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd October 2013, 07:33
alexander.g*or alexander.g*or is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Herentals
Posts: 23
Noren vingen dit jaar 590 walvissen

De Noorse walvisjagers hebben dit jaar 590 dwergvinvissen gedood, zo meldt een beroepsorganisatie. Dat is heel wat meer dan vorig jaar maar nog altijd fors minder dan het toegelaten aantal.

"De jacht was goed dit jaar. De 17 ingezette schepen vingen in totaal 590 walvissen. Dat zijn er 125 meer dan vorig jaar", aldus de verantwoordelijke van Norges Smaahvalfangerlag, Truls Soloey. De walvisjacht die op 1 april van start ging, eindigde op 30 september. "De vraag naar het vlees lag hoger, de professionele interesse was groter en de weersomstandigheden waren gunstig", aldus Soloey.

De vangst van dit jaar ligt daarmee wel ruim onder de toegelaten quota, die door de Noorse autoriteiten werden vastgelegd op 1.286

Bron: www.hln.be Datum 2/10/2013

Eigen mening: Ik heb dit artikel gekozen omdat ik tegen het doden van dieren ben. Ik vind het niet kunnen dat mijn zoveel walvissen dood. Het zijn zo'n mooie dieren. Als ik een reportage zie over het doden van walvissen vind ik het vreselijk. De dieren worden gedood gewoon voor de mensen. Ik vind 590 walvissen op een jaar al zeer veel en blijkbaar ligt de limiet nog hoger, ik vind dat ze deze limiet moeten verlagen want 590 vind ik veel te veel.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th October 2013, 18:56
B*ent.Boeckmans B*ent.Boeckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Vorselaar
Posts: 69
Het is inderdaad vreselijk dat men nog steeds op walvissen jaagt.
De walvisjacht is de reden dat de walvis bedreigd is, en toch blijft men maar verder gaan.
Op deze manier gaan deze prachtige dieren uitgestorven zijn nog voor de gletsjers zijn gesmolten (volgens de opwarming van de aarde).
De limiet moet drastisch naar omlaag.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.