actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th December 2012, 00:06
H*nnelore.Bervoets H*nnelore.Bervoets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Herentals
Posts: 84
"Windows 8 doet het slechter dan Windows Vista"

"Windows 8 doet het slechter dan Windows Vista"

Uit statistieken van de marktanalisten van Net Applications zou blijken dat Windows 8 in de eerste twee maanden minder populair is dan Windows Vista in hetzelfde tijdsbestek, schrijft ComputerWorld.

Windows Vista, dat ruim vijf jaar geleden op de markt kwam, had volgens de cijfers van Net Applications over online gebruik na twee maanden een marktaandeel van 2,2 procent op Windows-pc's. Windows 8 heeft na twee maanden een marktaandeel van 1,6 procent weten te veroveren onder de Windows-varianten.

Windows 7 zou na de release aanmerkelijk sneller marktaandeel hebben vergaard, en na twee maanden op 6,2 procent hebben gestaan. Windows 7 heeft nu een marktaandeel van 45,6 procent onder Windows-gebruikers.

ComputerWorld wijst erop dat deze statistieken geen volledig beeld geven. Daarnaast zou de stagnerende pc-markt een reden kunnen zijn voor de tragere groei. Verder zijn de kerstverkopen nog niet meegerekend.

Bron: De Morgen

Eigen mening
Ik snap ergens wel hoe dit komt. Windows 8 is voor een heel groot deel "nieuw" en anders door de introductie van tileview. Dit kan onervaren gebruikers afschrikken. Vista was een serieuze flop en veel gebruikers konden niet wachten om naar Windows 7 over te schakelen. Windows 7 op zich is al een hele verbetering op Vista, waardoor veel mensen waarschijnlijk de nood niet zien om te upgraden. De groei van Windows 8 zal nog wel stijgen, maar misschien pas in een volgende versie. Mensen zijn gewoontedieren, en Windows 8 is nu eenmaal aanpassen.

Laatst aangepast door H*nnelore.Bervoets : 29th December 2012 om 00:15.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th December 2012, 11:03
P*eter.desmedt P*eter.desmedt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2012
Locatie: Vosselaa
Posts: 109
Ik heb toevallig gisteren nog met iemand gesproken die bij een bedrijf werkt dat onder andere Windows 8 test. Hij zei ook dat het wel even aanpassen was, maar dat er eigenlijk niet zo heel veel veranderd is. Het enige dat serieus hard is veranderd is dat de start-knop helemaal anders werkt. Maar zeg nu zelf, waarvoor wordt die knop nog gebruikt? Misschien voor snel iets te zoeken. Maar net die zoekfunctie is hard verbeterd in Windows 8. Maar inderdaad, mensen zijn gewoontedieren en Windows 8 lijkt helemaal anders dan zijn voorgangers. Windows 8 zal nog wel aanslaan bij de grote menigte, het duurt gewoon wat langer.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 29th December 2012, 17:06
M*thi De Pauw M*thi De Pauw is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 142
Ik heb zelf zowel Windows 7 als windows 8 op mijn laptop geïnstalleerd. Dit om 8 te kunnen testen, maar toch nog de 7 te hebben om op terug te vallen. Ik heb dit zo'n drie weken geleden geregeld. Sindsdien heb ik welgeteld één keer op Windows 7 gezeten. Het is inderdaad hard wennen met de nieuwe interface en tileview, maar dit raak je zo snel gewoon dat je na enkele dagen niet meer zonder kan.

Dit neemt niet weg dat Windows 7 echt wel een degelijk besturingssysteem is. Toen Vista net uitkwam duurde het best lang vooraleer mensen afstapten van XP. Zelfs nu nog zijn er mensen die trouw zweren aan een besturingssysteem van tien jaar geleden. Dit is volgens mij wat er nu ook aan het gebeuren is. Windows 7 werkt, dus waarom upgraden?
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 6th March 2013, 10:00
J*nas.De.Mey J*nas.De.Mey is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 44
Microsoft zet zijn goed-slecht trend verder. Eerst hadden we het goede XP-systeem, vervolgens het slechtere Vista, uiteindelijk leek Microsoft het te begrijpen en brachten ze Windows 7 uit. Nu komt Windows 8 en lijkt alles weer de mist in te gaan.

De gemiddelde gebruiker zal inderdaad niet veel last van ondervinden, dat is waar. Net zoals Vista voor de gemiddelde basisgebruiker ook helemaal niet slecht was.
Het probleem ligt bij de meer 'doorwinterde en gevorderde' gebruikers van het systeem. Een meer 'getrainde' gebruiker merkt al snel dat Windows 8 ontwikkeld is met een touchscreen op het oog. Daarbij zijn de instellingen ver weggestoken en is het een ramp om je pc op hoger niveau te personaliseren.

Microsoft wil duidelijk meer macht over de gebruiker en wat hij installeert.


@Pieter.Desmedt: 'Wie gebruikt de startknop nog?'
Wie gebruikt hem niet?! Ik zou er mij sterk over verbazen indien jij alles wat je nodig hebt op je bureaublad hebt staan. Zoek je nooit eens naar een bestand op je computer? Open jij nooit eens een programma dat zich niet op het bureaublad bevind?
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 3rd April 2013, 07:04
Heleen.Mariën Heleen.Mariën is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Arendonk
Posts: 104
Ik heb onlangs een laptop gekocht waarop ook Windows 8 geïnstalleerd is. Allereerst wilde ik de cd-rom thuis gaan zoeken waarop windows 7 staat om deze te installeren, aangezien ik niet zo'n fan ben van veranderingen. Ik moet wel toegeven dat ik blij ben dat ik die cd-rom niet direct vond, want Windows 8 is naar mijn mening hetzelfde, maar dan met veel meer (leuke) extraatjes. Ik begrijp wel dat Windows de 'battle' tegen Apple aangaat. De dag van vandaag worden er meer en meer tablets verkocht en dit van alle merken. Nu heeft Windows een besturingsprogramma gemaakt voor deze tablets. Op deze manier komen ze toch wel in de running. Ik moet wel toegeven dat je soms wel merkt dat het voor een tablet is ontworpen, maar toch went het allemaal heel snel (ondanks het feit dat ik echt niet zo goed kan werken met de computer).
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.