actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th March 2015, 20:44
E*len.backx E*len.backx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Kasterlee
Posts: 131
17.000 mensen betogen voor alternatief voor besparingspolitiek

17.000 mensen betogen voor alternatief voor besparingspolitiek

In Brussel hebben zich 17.000 mensen verzameld die zich zorgen maken over het huidige beleid van de regering.

Zowat 17.000 mensen zijn zondagnamiddag mee opgestapt in de Grote Parade door het centrum van Brussel. Dat meldt de Brusselse politie op basis van een eerste telling. De organisatoren houden het op meer dan 20.000. De betogers uit alle hoeken van het land van alle leeftijden, afkomst en culturen trotseerden regen en wind om duidelijk te maken dat er een alternatief is voor de besparingspolitiek van de regeringen.

De Grote Parade was opgedeeld in tien delen, die elk voor een van de zogenaamde "Hartenwensen" van de beweging staan. Die tien thema's zijn "Samen Rijk", "Eerlijke Belastingen", "Sterk Jong en Oud", "Stop Armoede", "Werkbaar Werk", "Leefbare Buurt", "Diversiteit is Realiteit", Eco is Logisch", "Wees Wereldwijs" en "Doe de Democratie".

Ander vaatje

"Onze samenleving kent vele uitdagingen, op het vlak van economie, ecologie, armoede, ongelijkheid, diversiteit, stedelijke ontwikkeling", zegt Wouter Hillaert van Hart Boven Hard. "Als we daar een antwoord op willen vinden, moeten we uit een ander vaatje tappen dan het huidige beleid. Eerlijke belastingen, gelijke kansen, investeren in basisrechten als onderwijs, cultuur en ecologie."
/
"Het hondenweer schrikt ons niet af, we zijn hier omdat we hier moeten zijn", zegt een jong gezin uit het Leuvense. "We moeten onze stem laten horen tegen de blinde besparingen, tegen het blind schrappen van investeringen in alles wat het sociale aangaat. De regering maakt foute keuzes en doet dat niet uit noodzaak maar uit ideologische overwegingen. Wij vragen om eerlijkere belastingen, die de inspanningen over iedereen verdelen en een betere herverdeling van de opbrengsten van die belastingen."


Bron: http://www.knack.be/nieuws/belgie/1...mal-545409.html (geraadpleegd op 29/03/2015)

Mijn mening:
Ik begrijp dat mensen van alle leeftijden blijven betogen. België heeft al ontzettend veel besparingen ingevoerd in het nadeel van de gewone mens. Ik heb toch mijn twijfels hierover. Hebben deze betogingen wel zin? Ik heb het gevoel van niet. In het begin van de besparingen zijn er ontzettend veel betogingen geweest met weinig verandering. De verschillende thema’s die ze gebruiken tijdens hun betoging vind ik origineel. Op deze manier trekt de betoging nog meer aandacht. Toch heb ik bij enkele thema’s mijn bedenkingen zoals het thema ‘Iedereen rijk’. Dat thema is erg irreëel.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.