actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th October 2015, 17:38
Wout.V*nDyck Wout.V*nDyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 69
Oscarwinnares lanceert campagne tegen vrij wapenbezit in VS

Julianne Moore heeft het niet begrepen op het vrije wapenbezit in haar land en wil haar kinderen Caleb en Liv liever niet aan wapengeweld blootgesteld zien worden. Nog steeds denkt de Oscarwinnares met gruwel terug aan de feiten in de Sandy Hook lagere school in Connecticut waarbij 27 mensen om het leven kwamen. Zeker nu alweer een schietpartij op een Amerikaanse school plaatsvond.

Julianne Moore lanceert de campagne Everytown Creative Council die Amerikaanse artiesten bijeen brengt die tegen het vrije wapenbezit in de VS zijn. Mensen als Gwyneth Paltrow, Kirsten Dunst, Kim Kardashian, Donna Karan, Jennifer Lawrence en Reese Witherspoon schaarden zich alvast achter het project. Moore is naar eigen zeggen verafschuwd door de geweldadige schietpartijen op scholen. Nog het meest indruk maakte de aanslag in Sandy Hook, waarbij de 20-jarige Adam Lanza twintig kinderen en zes personeelsleden neermaaide.

'Ik herinner me nog dat mijn dochter met me mee was naar het werk die dag. Toen we het nieuws op de radio hoorden, vroeg ik de chauffeur de radio af te zetten. Later op de avond vroeg ze of er kinderen waren neergeschoten. Op dat moment besefte ik dat ik er genoeg van had gehad en zei ik tegen mijn man dat we iets moesten ondernemen. Het is mijn verantwoordelijkheid als ouder om hier iets aan te doen', zegt de gevierde actrice aan People.
Julianne Moore is niet tegen wapenbezit, maar wel tegen het feit dat iedereen zomaar een wapen kan kopen. 'Wie met de auto wil rijden, moet ook eerst oefenen en een rijbewijs halen, waarom zou dat met wapenbezit ook niet zo kunnen zijn?', vraagt ze zich af. Ze hoopt met haar initiatief dan ook meer bewustwording te creëren. 'Door erover te praten, kunnen we toegeven dat er een probleem is en kunnen we ook samen aan een oplossing werken.'

Bron: (Gazet Van Antwerpen 13/10/2015) http://www.gva.be/cnt/dmf20151013_0...apenbezit-in-vs

Mening:
De actrice genaamd ‘ Julianne Moore’ wil de strijd aangaan met het de wapenwet in de Verenigde-Staten. In Amerika mogen mensen een wapen kopen zonder een vergunning aan te vragen. Ze geeft in dit artikel een duidelijk standpunt namelijk dat ze tegen het wapenbezit is. Ik ben ook zeker voorstander om de wet aan te passen zodat het strenger zal worden. In de Verenigde Staten kwamen de voorbije jaren veel schietpartijen voor. Als ze de wet gaan aanpassen dan zal het aantal schietpartijen misschien wel verminderen maar het probleem wordt niet opgelost. Niet alleen in Amerika komen schietpartijen voor, maar je ziet zo over heel de wereld. Ik hoop natuurlijk ook dat ze in Amerika de wet gaan aanpassen maar volgens mij lost het op dit moment weinig op.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.