actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th November 2013, 10:59
L*rs.Baeyens L*rs.Baeyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Wechelderzande
Posts: 27
"Eén De Croo is meer dan genoeg"

Open Vld zit met een netelig probleem. Zowel Alexander De Croo als zijn vader Herman, twee stemmenkanonnen voor de liberalen, wil volgend jaar op de federale kieslijst prijken. Maar niet iedereen binnen de partij vindt dat een goed idee. Sommige partijleden zouden Herman De Croo liever zien eindigen als Vlaams Parlementslid in de nieuwe Senaat. Maar zo snel laat de 'oude' De Croo zich niet afschepen.

'Sommigen vrezen dat ik vanop elke plaats op de lijst verkozen zou zijn. Ze hebben gelijk. Ik ben al tweemaal vanop de laatste plaats verkozen. Dankzij de kiezers.
Herman De Croo'

Het is al meer dan 46 jaar geleden dat Herman De Croo, intussen 76, de eed aflegde als Kamerlid. Het stemmenkanon uit het Oost-Vlaamse Brakel denkt evenwel nog niet aan ophouden. Na de verkiezingen van 2014 wil hij er graag nog enkele jaren bij doen. In de Kamer, als het even kan.

De Croo plaatst de Vlaamse liberalen echter voor een dilemma. Na al die jaren ziet hij een overstap naar Vlaanderen niet echt zitten. "Als de kiezer wil, blijf ik in de Kamer tot mijn dood. Daarna verhuis ik naar de Senaat", zei hij ooit. Eén probleem: in zijn provincie Oost-Vlaanderen wordt zoon Alexander lijsttrekker voor de Kamer. "Eén De Croo op de lijst is meer dan genoeg", valt te horen binnen Open Vld.

Maar Herman De Croo laat zich niet zomaar aan de kant zetten. "Vader en zoon kunnen perfect samen zetelen. "Sommigen vrezen dat ik vanop elke plaats op de lijst verkozen zou zijn. Ze hebben gelijk. Ik ben al tweemaal vanop de laatste plaats verkozen. Dankzij de kiezers."

Eigen mening: Ik zie het probleem niet waarom vader en zoon niet samen op de kieslijst zouden mogen staan. Dit zal toch nog wel vaker voorgevallen zijn zeker? Het is wel zo dat Alexander nieuwe ideeën kan aanbrengen of vernieuwd te werk kan gaan in tegenstelling tot zijn 76-jarige vader die waarschijnlijk geen frisse wind zal doen waaien. Maar dat zal aan de kiezer zijn om dat uit te maken.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...an-genoeg.dhtml
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.