actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2015, 15:07
célinefrison célinefrison is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Geel
Posts: 55
Peeters wil economische gevolgen dreigingsniveau in kaart zien

Over de impact van het verhoogde dreigingsniveau zijn nog geen statistieken voorhanden, maar je hebt geen enquêtes nodig om te zien dat bepaalde sectoren, vooral in Brussel waar het hoogste dreigingsniveau van kracht is, minder klanten over de vloer krijgen. Dat heeft vicepremier Kris Peeters (CD&V) woensdag verklaard. Daarom wil hij dat de FOD Economie een en ander in kaart brengt.

Minister Peeters hoopt dat het economische leven zo snel mogelijk weer op gang kan komen, maar zolang niveau 4 in Brussel geldt, zal het geen eenvoudige zaak zijn handelszaken en de horeca weer op hun normale niveau te krijgen, luidt het.

De economieminister stond in de marge van de voorstelling van de boordtabel die de FOD Economie heeft opgesteld over de concurrentiekracht van de Belgische economie even stil bij de gevolgen van de terreurdreiging op die slagkracht. Een aantal werkgeversorganisaties is volgens Peeters al bezig een inschatting te maken van de gevolgen. Hijzelf heeft de FOD Economie gevraagd een en ander in kaart te brengen.

Het belangrijkste voor Peeters is dat de veiligheid wordt gegarandeerd, maar hij hoopt dat het economische leven zo snel mogelijk weer op gang kan komen en dat de winkeliers en horecazaken opnieuw voldoende klanten over de vloer krijgen.

Datum: 25/11/2015
Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151125_01988855

Mening: Het is toch wel belangrijk om de impact te meten van deze terreurdreiging. Ik denk dat het heel erg is voor al de handelaars en horecazaken in Brussel. Ik denk dat zij toch wel een aanzienlijk aantal mensen minder over de vloer krijgen dan voordien. Binnenkort komt er normaal een drukke periode aan met de feestdagen in het vooruitzicht. Ik ben benieuwd of er evenveel mensen hun inkopen in Brussel zullen doen als de vorige jaren. Voor alle handelaars is dit natuurlijk wel belangrijk, het zijn immers hun inkomsten en ze moeten uit de kosten geraken. Ook heel wat toeristen zeggen hun reis naar onze hoofdstad af. Ik kan dit zeker begrijpen: veiligheid is het allerbelangrijkste. Dat vind ik zelf ook. Hopelijk keert de rust dus snel terug in de hoofdstad.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.