actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th December 2015, 18:02
yanthe.w*ckenier yanthe.w*ckenier is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Zoersel
Posts: 55
Rabobank schrapt negenduizend arbeidsplaatsen

Rabobank schrapt de komende drie jaar negenduizend voltijdse banen. Dat maakte het coöperatieve financiële concern uit Nederland woensdag bekend.

De Nederlandse bank wil zo veel mogelijk arbeidsplaatsen via natuurlijk verloop laten verdwijnen en het aantal externe medewerkers verminderen. Gedwongen ontslagen zijn echter niet uitgesloten, zegt Rabobank.

De zware ingreep, die gepaard gaat met een nieuwe strategie, volgt na tal van reorganisaties die sinds 2013 werden ingezet, en die ten koste gaat van 10.000 banen. Daarvan zijn er inmiddels al 7.000 verdwenen. De overige 3.000 zullen in de komende periode plaatsvinden.

Automatisering taken

Rabobank telt momenteel ongeveer 39.000 voltijdse banen, waarvan 22.000 bij de lokale filialen, 10.000 bij de centrale organisatie in Utrecht en 7.000 in het buitenland.

De banen die verdwijnen, hebben vooral betrekking op de taken van medewerkers die kunnen worden geautomatiseerd, zoals ondersteunende diensten. Functies van medewerkers die klanten bedienen worden zo veel mogelijk ontzien. Rabobank wil de 9.000 arbeidsplaatsen stelselmatig schrappen.

De bron: De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151209_02012937
(geraadpleegd op 09/12/2015)

Mijn mening: Technologie staat niet stil. In onze huidige maatschappij kunnen we ons een leven zonder technologie niet meer voorstellen. Maar wanneer ik dan artikels te lezen krijg over vele banen die verdwijnen wegen automatisatie heb ik zo toch mijn bedenkingen. In de economische wereld wil men vooral zo veel mogelijk winst halen en tijd besparen. Automatisatie kan hierbij helpen. Toch lijkt men te vergeten dat enorm veel gezinnen hierdoor een lager, of zelfs geen, inkomen meer hebben. Hierdoor hebben zij minder koopkracht wat natuurlijk ook weer een invloed heeft op onze economie.

Laatst aangepast door yanthe.w*ckenier : 9th December 2015 om 18:06.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.