actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th September 2009, 21:26
jolien.ceulemans jolien.ceulemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lier
Posts: 94
jongen in kast voor 4 jaar opgesloten

Inleiding
Een jongen van veertien werd in de VS vier jaar in een kast opgesloten. De knaap stapte zelf naar de politie. Zijn moeder en haar vriend werden opgepakt. Ze hebben de jongen jarenlang mishandeld, meldt de politie van Oklahoma.


De jongen strompelde vrijdag naar de politie. Hij droeg een veel te grote broek en zag er ondervoed uit. Hij vertelde dat hij thuis ontsnapt was nadat hij vier jaar in een kast op de slaapkamer gezeten had. De tiener die onder de littekens zat, vertelde de agenten ook nog dat zijn moeder en haar vriend geprobeerd hadden om hem in brand te steken nadat hij eerst vastgebonden werd en een pak rammel kreeg met een verlengsnoer.

Opgepakt
Zijn moeder, LaRhonda McCall en haar vriend, Steve Hamilton werden opgepakt wegens kindermishandeling, verwaarlozing en ernstige nalatigheid.

Ik vind het verschrikkelijk om te lezen, maar nog verschrikkerlijker dat dit niet meer choqueerd. Dag dagelijks leest men over mishandelingen, verkrachtingen, moord,... dat dit zelfs "normaal" is geworden in onze maatschappij. Wanneer zal men beseffen dat je andere niet mag behandelen zoals je zelf niet behandeld wil worden?!!

Naar de moeder toe:
Als je weet dat je geen kinderen wil, of er zeker van bent dat je ze nooit zal liefhebben. Waarom er dan aan beginnen? Wat drijft iemand zo ver, dat men zich gaat afreageren op onschuldige kinderen?

Ik hoop alleen maar dat het jongetje nog de moed en kracht vindt om deze donkere periode achter zich te laten en opnieuw te beginnen. Hopelijk kan hij na een tijdje terug de zin van het leven vinden en uitkijken naar een rooskleurige toekomst.

Wat zijn moeder betreft, kan ik alleen maar hopen dat ze beseft hoeveel pijn (zowel mentaal als fisiek) ze haar zoon heeft aangedaan en dat ze er voor zorgt dat er zo geen tweede voorval meer zal plaatsnemen.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...n-in-kast.dhtml
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th September 2009, 22:06
Tine.Arets's Avatar
Tine.Arets Tine.Arets is offline
Human Being With Feelings
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Gierle
Posts: 77
Ik denk niet dat de moeder ooit zal beseffen wat ze haar kind heeft aangedaan. Als je je kind vier jaar lang zomaar kan wegstoppen en zo kan mishandelen... Dan lijkt het me straf dat je schuldgevoelens kent jegens je kind. Toch zeker niet nu.

En inderdaad, het is eigenlijk schandalig dat dit nog maar een klein beetje choqueert. Vaak denken mensen gewoon niet na bij de dingen die ze doen en ja.. Dan krijg je natuurlijk zo van die situaties. In sommige gevallen hebben ze nooit anders gekend.
Ik hoop daarom ook dat deze jongen zijn verleden kan vergeten. Als hij dit niet kan, dan hoop ik dat hij dit achter zich kan laten en zijn eigen, goede weg kan inslaan en dat hij hier volledig uitkomt.
__________________
Wat als het oorlog was...
en er ging niemand naartoe?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.