actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th September 2015, 08:44
S*ofie.Buyens S*ofie.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: HERENTALS
Posts: 86
De Lijn voert ‘onverwoestbaar’ bushokje in

De Lijn voert ‘onverwoestbaar’ bushokje in

Er komen in Vlaanderen 'onverwoestbaar' geachte bushokjes om komaf te maken met het vandalisme aan schuilhuisjes van vervoersmaatschappij De Lijn. Dat schrijft Het Nieuwsblad.

‘Voortaan kunnen gemeenten een vandalismebestendig schuilhuisje bestellen, voor locaties waar veel vernielingen plaatsvinden’, zegt De Lijn-woordvoerder Tom Van de Vreken. De gemeente betaalt één vierde van de effectieve kostprijs, ongeveer 1.760 euro voor het kleinste model. De Vlaamse overheid betaalt de rest. Het gewone glazen schuilhuisje kost een gemeente volgens *diezelfde verdeelsleutel 1.497 euro.

Het ‘onbreekbare’ schuilhuisje, dat net als de andere nieuwe modellen zonnepanelen krijgt op het dak, bestaat niet langer uit glazen panelen. De achterkant is een robuuste, massieve wand. De doorzichtige zij*wanden zijn van polycarbonaat, wat 250 keer sterker is dan glas van dezelfde dikte.

Volgens cijfers van het Vlaams Parlement zijn vorig jaar meer dan 600 bushokjes beschadigd, het jaar ervoor zowat 900. De herstellings*kosten lopen in de honderd*duizenden euro’s.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150925_01886096
Eigen mening: Ik heb zelf al meermaals in een bushokje staan wachten dat vernield was en dit is niet echt zo prettig, zeker niet als het slecht weer is. Vernielde bushokjes kosten de overheid en de gemeentes elk jaar handenvol geld. Geld dat veel beter besteed kan worden. Wat ik misschien geen slecht idee zou vinden, is camera's hangen bij alle andere bushokjes. Als mensen weten dat er een camera hangt, is de kans al minder groot om vandalenstreken uit te halen denk ik, maar kan de vandaal ook gepakt worden en kan hij/zij de ravage zelf betalen. Dit zal waarschijnlijk geen realiteit worden, door het grote kostenplaatje dat eraan verbonden is. Met het bouwen van 'onbreekbare' schuilhokjes, zijn de gemeentes en de overheid toch al een stap op de goede weg vind ik.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.