actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th May 2013, 15:05
Simon.Boddaert Simon.Boddaert is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2012
Locatie: Tielen
Posts: 85
"Chemische wapens? Voorwendsel om Syrië binnen te vallen"

"De beschuldigingen dat er chemische wapens zijn gebruikt in Syrië zijn vals. Het is een voorwendsel van het Westen om een oorlog te starten tegen Syrië." Dat zegt de Syrische president Bashar al-Assad in een zeldzaam interview aan een Argentijnse zender. Hij zegt ook dat hij er niet aan denkt om op te stappen.

De voorbije weken en maanden zijn er steeds meer aanwijzingen dat er in het Syrische conflict chemische wapens gebruikt zijn. Eerder had de Amerikaanse president Barack Obama chemische wapens "de rode lijn" genoemd. Of hij daarmee bedoelt dat hij zal ingrijpen, is niet duidelijk.

"Ze zeggen dat er chemische wapens gebruikt zijn in Syrië, in een stad of een wijk, en dat er 10 of 20 doden zijn. Is dat geloofwaardig? Als er chemische wapens zijn gebruikt, dan zouden er duizenden of tienduizenden vallen in enkele minuten tijd. Zoiets kan je niet verborgen houden", zegt Assad in het interview.

Hij zegt dat de inspecteurs van de Verenigde Naties welkom zijn om te onderzoeken of er chemische wapens zijn gebruikt. In het verleden werd het VN-inspecteurs in Syrië erg moeilijk gemaakt om hun werk te doen.


AP
Volgens schattingen zijn er 80.000 tot 100.000 mensen omgekomen in het Syrische conflict, dat ruim twee jaar geleden begon als een opstand van het volk. Assad geeft toe dat er "duizenden" doden gevallen zijn, maar zegt dat hij geen juiste balans van het aantal doden kan geven.

"Maar we mogen ook niet vergeten dat er erg veel doden zijn gevallen onder de buitenlanders die naar ons land zijn gekomen om Syriërs te doden", houdt Assad vol. Volgens de president is de oorlog in zijn land het werk van "buitenlandse terroristische groepen".

"Westen wil geen oplossing voor conflict"
De Verenigde Staten en Rusland hebben een akkoord bereikt om een internationale conferentie te houden over Syrië. Assad zegt dat hij dat akkoord genegen is. "We hopen dat die conferentie de Syriërs helpt om de crisis te overkomen."

Maar Assad zegt dat hij zijn twijfels heeft. "Het merendeel van de westerse landen wil geen oplossing in Syrië. Wie terroristen steunt, wil geen oplossing."

Assad benadrukt nog eens dat hij er niet aan denkt om op te stappen. "Dat zou als vluchten zijn. Ik zal de storm trotseren. Het is het Syrische volk dat over mijn lot moet beslissen bij de verkiezingen in 2014."

Bron: De Redactie
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/b...Syrie/1.1633983

Commentaar: Ontkennen dat er chemische wapens zijn gebruikt is complete nonsens. In Syrië zijn al zo veel martelpraktijken en andere verschrikkingen ingezet dat het mij zou verbazen moesten er nog geen chemische wapens ingezet zijn. Waar ik een beetje van opkijk is dat ik een deeltje van een uitspraak van Assad inderdaad correct acht. Er zijn landen, misschien geen westerse, die geen oplossing willen in Syrië. Rusland blokkeert het hele zaakje door zijn veto te gebruiken waardoor een militaire interventie onmogelijk is. Hierbij ben ik dus pro een militaire interventie om Assad af te zetten en verkiezingen te houden. Als we het conflict laten aanslepen blijven er gruweldaden gebeuren en krijgen de terroristische groeperingen er meer voet aan land. Hoe sneller we Syrië aan een degelijke regering kunnen helpen die voor de wederopbouw van het land kan zorgen en voor veiligheid van zijn inwoners, hoe beter!

Laatst aangepast door Simon.Boddaert : 19th May 2013 om 15:12.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.