actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th October 2010, 22:06
Jennifer . Verhaegen Jennifer . Verhaegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 69
Vrouw kritiek na aanrijding door bus De Lijn

Vrouw kritiek na aanrijding door bus De Lijn
19:31
Een 62-jarige vrouw is maandagavond zwaargewond geraakt toen ze in Gent op het zebrapad aangereden werd door een bus van De Lijn. De voetgangster werd in levensgevaar naar het ziekenhuis gebracht, zegt het Gentse parket.
Het ongeval gebeurde rond 16.30 uur op het kruispunt van de Voskenslaan en De Sterre. De vrouw was al halverwege het zebrapad toen ze aangereden werd door de bus. De buschauffeur verklaarde dat hij afgeleid werd door een fietser op de baan.
Het parket heeft een verkeersdeskundige aangesteld voor verder onderzoek.

Bron: http://www.hbvl.be/nieuws/binnenlan...us-de-lijn.aspx

Ik reis zelf vaak met de bus en ik heb al heel vaak meegemaakt dat buschauffeurs heel roekeloos rijden. Als ik dan zo'n artikel als dit lees, maak ik me toch een beetje zorgen. Zouden buschauffeurs niet moeten worden gecontroleerd op hun rijgedrag? Ik vind van wel, ook al hebben ze een aantal jaren ervaring. Want uiteindelijk kunnen ze rijden hoe ze willen. Zij zijn tenslotte verantwoordelijk voor alle mensen die ze in de bus vervoeren. En ze moeten ook rekening houden met de andere weggebruikers. Ik vraag mij trouwens ook af, hoe je iemand die in het midden van het zebrapad gaat, niet kan zien.
__________________
Life is too precious & short to worry about the stupid crap. Have fun, party, dance all night, fall in love. Say anything you want to say, do what you want to do & regret nothing.

Laatst aangepast door Jennifer . Verhaegen : 11th October 2010 om 22:14.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th October 2010, 13:36
Jasper.Deschuyter Jasper.Deschuyter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 101
Ik betreur het dat dit ongeval gebeurd is, maar heb wel veel respect voor buschauffeurs in het algemeen. Het lijkt me absoluut niet gemakkelijk om met zo'n lang gevaarte te moeten rijden en zeker niet tijdens de wintermaanden. Je moet als buschauffeur op zo veel zaken letten, en dan gebeurt het wel eens dat je soms iets gemist hebt of dat je even verstrooid bent. Gevaar loert nu eenmaal om iedere hoek, ook letterlijk dus.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 9th November 2010, 19:11
liselotte.glassée liselotte.glassée is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 86
Ik verschiet er eigenlijk niet van dat een ongeval als dit kan gebeuren. Ik heb al meegemaakt dat een buschauffeur niet kalm bleef in het verkeer en ze rijden vaak roekeloos. Ze stoppen weinig voor andere auto's en denken soms echt dat ze zich alles kunnen veroorloven, wat dus buiten de bebouwde kom niet het geval is. Ze stoppen voor een rood licht meestal op slechts 20 cm van de vorige auto wat dus veel te dicht is. Het is ook al gebeurd dat 2 bussen op elkaar zijn gebotst dus dit incident verbaasd me dus niks.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 9th November 2010, 20:49
Hanne.Broeckx Hanne.Broeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Kasterlee
Posts: 119
Ik betreur dit ook ten zeerste. Het is zeer jammer dat dit gebeurd is, maar misschien schud het buschauffeurs wakker. Ik heb het ook al vaak meegemaakt dat buschauffeurs zeer gevaarlijk rijden en hierbij dan nog enorm egoïstisch zijn. Ik vind dit zeker gevaarlijk wanneer zij zulk rijgedrag vertonen in het centrum van een stad of dorp. Hier zijn veel mensen, voetgangers, fietsers en auto's, aanwezig op een kleine oppervlakte. Daarom vind ik het toch belangrijk dat er iets aan het rijgedrag van de buschauffeurs gedaan wordt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.