actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th October 2012, 21:30
E*ien.Khouri E*ien.Khouri is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 104
Opnieuw waarschuwen bazen werknemers niet op Obama te stemmen

Opnieuw waarschuwen bazen werknemers niet op Obama te stemmen

Dat de gebroeders Koch, miljonairs en bazen van de groep Koch Industries, een uitgesproken voorkeur hebben voor de Republikeinen en hun presidentskandidaat Mitt Romney, was al geweten. Maar nu heeft het linkse weekblad In These Times de hand weten te leggen op een e-mail aan de 45.000 werknemers van dochterbedrijf Georgia Pacific waaruit moet blijken dat hun levensonderhoud op het spel staat indien zij binnen drie weken stemmen voor de Democratische president Barack Obama of diens partij.

In de e-mail staat dat de werknemers bij het stemmen voor kandidaten die niet de goedkeuring van David en Charles Koch wegdragen "de consequenties kunnen ondergaan, waaronder hogere prijzen aan de pomp, op hol geslagen inflatie en andere kwalen". Het werkvolk kreeg daarbovenop een lijst van (allemaal Republikeinse) veertien kandidaten die wel in de gunst vallen van Koch, met bovenaan Mitt Romney. Nog een surplus was een anti-Obama-editoriaal van Charles Koch en een pro-Romney-editoriaal van broer David.

"Geen intimidatie"
"Dit is geenszins een poging om werknemers te intimideren", citeert NBC News Koch-woordvoerder Greg Guest op de website van de Kochs. Die staan niet alleen met dergelijke tactiek om verkiezingen te beďnvloeden. Zo kregen de werknemers van Westgate Resorts vorige week van hun baas David Siegel te horen dat hij "gedwongen zal zijn" te besparen als hij nieuwe belastingen krijgt opgelegd. "Dit betekent minder jobs, minder voordelen en zeker minder kansen voor iedereen". Soortgelijk proza is ook bekend van ASG Software Solutions en MLive.com, aldus NBC.

bron: De Morgen, 16/10/12 (http://www.demorgen.be/dm/nl/2001/V...&utm_medium=RSS)


Dit vind ik nu eens absoluut walgelijk. Het was wel te denken dat multimiljonairs en eigenaars van een groot bedrijf nu net voor die presidentskandidaat zijn die niet aan het inkomen van de rijken wil komen. Dat ze nu echter hun werknemers zowat dwingen om hun politieke voorkeur aan te nemen- door te dreigen nog wel- zou toch eigenlijk niet mogen in een land dat zich ‘the home of the free’ noemt. Het is ook zeer verwerpelijk dat deze bedrijven hun werknemers ook nog angst inboezemen aangezien de eigenaars ermee dreigen hun job moeilijker te maken of hun gewoon te ontslaan. Ik vind het een goed ding dat deze mail naar boven gekomen. Het is wel laag dat het bedrijf zich zo wanhopig probeert te verdedigen wanneer er duidelijks niets te verdedigen valt.
Tenslotte wil ik nog zeggen dat ik weet dat de politiek een vuil en corrupt spelletje is en dat geen enkele kandidaat het hart op de juiste plaats heeft. Toch hoop ik ten zeerste dat Romney niet wint. Zelden heb ik iemand gezien die zo ‘out of touch is’ met de gewone mens. Ook is hij vrij vrouwonvriendelijk en homofoob wat mij geen goede kwaliteiten lijken voor een president. Zou ik een Amerikaan zijn, zou ik hopen dat hij een nederlaag zal lijden bij de eigenlijke verkiezingen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th October 2012, 11:29
jeroen.vandyck jeroen.vandyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 93
Dit artikel toont vooral aan hoe wereldvreemd en arrogant deze steenrijke bedrijfsleiders eigenlijk wel zijn. Het toont gewoon hun verachting voor het democratisch stelsel, zeker als het niet in hun eigen voordeel werkt. Zij steunen de republikeinen enkel omdat ze dan ontsnappen aan meer staatscontrole en omdat ze minder belastingen zullen moeten betalen. Deze bazen doen me nog het meest denken aan mijnheer Woeste in de film 'Daens'.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 17th October 2012, 13:11
Diethe Segers Diethe Segers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Dessel
Posts: 105
Als de bedrijfsleiders hun personeel 'dwingen' om voor Romney te stemmen, hoe zit het dan met de democratie? Iedereen heeft het recht om te stemmen op zijn/haar kandidaat, ook al strookt dit niet met de visie van het bedrijf.
Natuurlijk, als de bedrijfsleiders dreigen met "we zullen gedwongen zijn om te besparen indien Obama aan de macht blijft", hebben ze al niet veel keuze.

Het is zoals Elien zegt, politiek is een vuil spelletje. Maar het is al erg genoeg als enkel de politici dit spelletje spelen. Laat de bedrijfsleiders hun bedrijfje maar leiden, daar hebben ze al werk genoeg mee.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 17th October 2012, 14:22
Jynthe's Avatar
Jynthe Jynthe is offline
Jynthe.Stabel
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 66
Hoe belachelijk ben je als baas als je zo'n vuil spelletje gaat spelen? Een grote kleuter zeg ik je... Ikke ikke ikke en de rest kan stikken?
Zoals Jeroen al zei, is dit gedrag natuuuuuurlijk puur uit eigenbelang voor de grote bedrijven, en het is echt gewoon walgelijk dat ze mensen, die recht hebben op een eigen mening en dus een eigen persoonlijk stem, zo willen beďnvloeden!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.