actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th April 2012, 19:00
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Nederlanders ontwikkelen "vind ik niet leuk"-knop voor Facebook

Nederlanders ontwikkelen "vind ik niet leuk"-knop voor Facebook


Een groep creatieve Nederlanders heeft een app ontwikkeld die het mogelijk maakt op Facebook aan te geven dat je iets niet leuk vindt. De ontwikkelaars stoorden zich zeker bij groot, slecht nieuws, zoals de aanslagen in Noorwegen, over het ontbreken van een niet-leuk-knop.



De app kan op diverse manieren worden gebruikt. Zo is er een knop die aan de bladwijzerbalk in de internetbrowser kan toegevoegd worden.

Facebook wil niet reageren op de app, maar zegt alleen de knop om "principiële redenen" niet in te voeren. "Het is te negatief."


Blog DS, 26-04-2012
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th April 2012, 14:50
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 221
Dus we zijn nu op een punt gekomen waar "vind ik niet leuk" een gepaste reactie is op zaken zoals de aanslagen in Noorwegen . Toch wel een nieuw hoogtepunt voor ons als maatschappij zou ik zo zeggen. Kunnen we nog meer apathisch en gemakzuchtig zijn dan dit?

Vroeger waren dit gebeurtenissen waar geen woorden voor waren. Nu hebben we ze eindelijk gevonden: "vind ik niet leuk".
__________________
"Er gaat meer boven je pet, dan er onder." - Toon Hermans
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th April 2012, 19:18
Jasmien.Mertens Jasmien.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wuustwezel
Posts: 97
Gaan we nu massaal zitten wachten op vreselijk nieuws, zodat we zo snel mogelijk die nieuwe 'vind ik niet leuk'-knop kunnen gebruiken? Ik denk dat het bij gebeurtenissen zoals de aanslagen in Noorwegen wel logisch is dat je zoiets 'niet leuk' vindt. Daar is helemaal geen specifieke knop voor nodig.
Als je toch iemand wil steunen, klik je niet op die knop, maar plaats je een eigen reactie (of je spreekt hem nog het best persoonlijk aan, maar dat is een andere discussie).

Een knop als deze is natuurlijk goedbedoeld, maar zal zeker niet altijd zo gebruikt worden. Zo kan je natuurlijk knoppen blijven maken! Van een 'vind ik leuk op een sarcastische manier'-knop tot een 'ik vind jou niet leuk'-knop tot zelfs een 'ik haat jou'-knop. Als we maar lekker negatief kunnen doen tegen elkaar! Daarom is het ook goed van Facebook zelf, dat ze hier niet op reageren.

Om het in Facebooktaal te zeggen: 'vind ik leuk' vind ik leuk, 'vind ik niet leuk' vind ik niet leuk!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 4th May 2012, 21:48
Melissa Van Ostaeyen Melissa Van Ostaeyen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 67
Die app hebben we heus niet nodig. Oké, op héél slecht nieuws moeten we niet zitten wachten, want elke week zie je wel eens op facebook staan: "heeft een verkoudheid *niest* en moet nog bergen schoolwerk doen tegen morgen!" Om maar eens een voorbeeld te geven. Maar ga ik daarom echt een 'vind ik niet leuk'-knop installeren? Eventjes bij de comments klikken en *vind ik niet leuk* typen gaat even snel. Zo'n knop kan ook gebruikt worden voor dingen zoals cyberpesten, en dat is niet iets dat ik wil aanmoedigen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.