actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th October 2008, 18:43
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Partij MOSLIM tegen Antwerps hoofddoekenverbod

Partij MOSLIM tegen Antwerps hoofddoekenverbod


ANTWERPEN - Enkele Antwerpse allochtonen werken aan een nieuwe moslimpartij, die bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 vooral stemmen van Patrick Janssens en zijn SP.A hoopt af te snoepen.



De nieuwe politieke formatie werd simpelweg MOSLIM gedoopt en de militanten rekenen door het hoofddoekenverbod op een zwaar succes binnen de islamgemeenschap.

Daarnaast vinden ze dat het stadsbestuur te weinig initiatieven ontwikkelt om de achterstand van de allochtone gemeenschap binnen het onderwijs of op de werkvloer weg te werken.

Eerder kwamen er al moslimpartijen in onder meer Brussel op. Er was ook de Moslim Democratische Partij van Dyab Abou Jahjah, maar die kwam alleen op bij de Vlaamse verkiezingen van 2004.


DS, 27-10-2008 (krg)
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th October 2008, 20:48
Ivan.Verwerft's Avatar
Ivan.Verwerft Ivan.Verwerft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 133
Hmm... Volgens mij maken molsimse partijen meer en meer kans om steeds hogerop te geraken. Dit uiteraard door de geloofsovertuiging van moslims, maar volgens mij ook door andere politieke partijen zoals o.m. het Vlaams Belang. Partijen zoals het Vlaams Belang (en hun acties) zorgen volgens mij voor een grote irritatie bij moslims/allochtonen en vanaf er enige twijfel is over op welke partij iemand moet stemmen, zou de stem van een moslim hier volgens mij wel door beïnvloed kunnen worden. Ze zullen in ieder geval stemmen winnen door het hoofddoekenverbod in Antwerpen. Achja, we zien wel wat de toekomst brengt zeker?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th October 2008, 21:25
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Dat is natuurlijk niet slecht bekeken van de oprichters van MOSLIM. Kies een stad uit met een grote populatie moslims en kom daar uit voor de gemeenteraadsverkiezingen. Ik kan mij voorstellen dat, als ze daadwerkelijk een programma en lijsten in elkaar krijgen geknutseld, ze behoorlijk wat allochtone stemmen kunnen krijgen. Waarom geen autochtone stemmen? Omdat de naam té expliciet is, volgens mij. Daarom veronderstel ik ook dat de partij vooral een 'protestpartij' is zonder veel visie om daadwerkelijk mee te besturen. (En persoonlijk denk ik niet dat 'PJ-rood' veel stemmen gaat verliezen.)

En om op Ivan te reageren: Of ze veel stemmen kunnen afsnoepen van VB is maar de vraag. Ik herinner mij dat behoorlijk veel allochtonen stemmen op VB. (Of is dat misschien één of andere uitspraak op tv geweest van Dewinter? Dat kan natuurlijk ook.)
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.