actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th December 2009, 08:15
deandevolder deandevolder is offline
Dean_dv
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Kessel
Posts: 30
Misbruik van Facebook en Netlog verdrievoudigd

E-cops, het online meldpunt van de federale politie, kreeg dit jaar 532 klachten over misbruik van de sociale netwerksites Facebook en Netlog. Dat is drie keer meer dan vorig jaar.

111 klachten gingen over het aanzetten tot ontucht van minderjarigen. Andere veel voorkomende klachten gaan over laster en eerroof, inbreuken op het privéleven en racisme. Dat schrijven Het Belang van Limburg en de Gazet van Antwerpen. 'Dikwijls gaat het om mensen die zich een andere identiteit aanmeten, zoals oudere mannen die zich voordoen als iemand van 16 jaar', zegt Yves Goethals, sectiehoofd van E-cops.

'Ze proberen hun slachtoffers voor de webcam te krijgen of hen te overtuigen naaktfoto’s door te sturen. Alle trucs worden uit de kast gehaald. We proberen de ware identiteit van de daders te achterhalen, maar daar hebben we niet altijd genoeg informatie voor.'

Bron: De standaard online


Netwerken op het internet zijn heel populair, dat is zo. Dat hier misbruik van komt. Uiteraard, misbruik zie je overal als je maar genoeg kijkt en weet. Kan hier tegen in gegaan worden? Ja volgens mij wel, als er maar genoeg mensen aan hetzelfde touw trekken, bij wijze van spreken. Maar het probleem volledig aanpakken, daar ben ik iets te pessimistisch voor.

Er zullen altijd wel mensen zijn die door de gaten van het net glippen.
Het probleem ligt gewoon bij de mens zelf.
De jongeren die verlijd worden tot zulke zaken, hebben gewoonweg niet de mentale kracht om hier tegen in te gaan, en de misbruikers zijn seksueel gestoord. Hoe dat deze gestoordheid komt. Ligt waarschijnlijk ook bij het feit dat seks nog steeds wel wat taboe is. Uiteraard zeker niet meer als vroeger. Maar ik herinner me iets te weten, dat in de jaren 60-70 er een boekje was dat Chick noemde, en mensen gewoon een aanvraag deden voor seksueel contact. Ik ben er vast van overtuigd dat zulk een boekje, de misbruik cijfers enorm heeft doen dalen.

Besluit: Seksuele vrijheden zouden volgens mij toch kunnen helpen, maar er zal nog steeds misbruik zijn, dat is iets van alle tijden.
__________________
Wie zijn doel kent, vindt de weg. (Lao tze)
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.