actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2014, 10:19
charlotte.v*ngestel1 charlotte.v*ngestel1 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Herenthout
Posts: 30
46-koppige drugsbende vrijgesproken door procedurefouten

46-koppige drugsbende vrijgesproken door procedurefouten

46 beklaagden zijn door de Antwerpse correctionele rechtbank vrijgesproken. Ze werden ervan verdacht drie jaar lang op grote schaal cocaïne en heroïne verkocht te hebben in Antwerpen. Niet alle bevelen van de onderzoeksrechter waren geldig, oordeelt de rechter nu. Enkele van de beklaagden juichten uitbundig bij het buitenkomen uit de rechtszaal.

De bende werd vrijgesproken op basis van ongeldige telefoontapbeschikkingen. De onderzoeksrechter legde niet duidelijk genoeg uit waarom de bendeleden moesten worden afgeluisterd, was bij de rechter te horen.

"Een telefoontap is natuurlijk een ernstige inbreuk op de privacy", aldus Tim Smet, advocaat van de beklaagden. "Alle taps moesten uit het dossier gehaald worden. Daarop heeft men vastgesteld dat er onvoldoende in het dossier zit om de beklaagden te veroordelen."


Volgens het openbaar ministerie dealde de bende tussen augustus 2007 en maart 2010 op grote schaal heroïne en cocaïne in de Scheldestad. De bende had een duizendtal klanten. De procureur had celstraffen tot 54 maanden gevorderd.

Het parket kan nog in beroep gaan tegen de uitspraak. Volgens VRT-journaliste Caroline Van den Berghe sluiten zij hoger beroep niet uit.

Bron:
Deredactie.be
Eigen mening: Dit vind ik schandalig. Grote dealers van heroïne en cocaïne die vrijgesproken worden, dat vind ik eerlijk gezegd niet kunnen. Ik ben er vrij zeker van dat deze mannen/vrouwen eens goed lachen met ons rechtssysteem. Ik hoop ten zeerste dat het parket in beroep zal gaan, want de dealers zijn een gevaar voor de maatschappij.
Ik ben sowieso geen voorstander van het principe van procedurefouten. Het is jammer dat men zulke criminelen, die mede verantwoordelijk zijn voor de verslaving van anderen, moet laten gaan doordat er een procedurefout is gemaakt.

Laatst aangepast door charlotte.v*ngestel1 : 5th December 2014 om 10:26.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th December 2014, 11:11
P*eter.desmedt P*eter.desmedt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2012
Locatie: Vosselaa
Posts: 109
Proficiat België! Dit is weer maar eens een heel mooi voorbeeld hoe goed alles hier werkt! Dit is toch gewoon een absolute schande? Hoe kunnen misdadigers nu vrijgesproken worden omdat er ergens een stom foutje is gemaakt? Men weet dat het misdadigers zijn, dus dan zou geen enkele procedurefout deze mensen mogen vrijspreken. Dit is toch gewoon te belachelijk voor woorden...

Ik vind dat er hier toch eens serieuze aanpassingen moeten gebeuren, zodat dergelijke zaken zich niet meer herhalen. Je laat misdadigers op deze manier gewoon ongestraft, dat is toch niet normaal zeker? Stel je eens voor dat een moordenaar zo wordt vrijgesproken omdat er een stomme procedurefout gemaakt wordt? Nee, hier kan ik echt niet bij. Ik hoop dan ook dat ze hier eindelijk eens gaan inzien dat dit gewoon niet door de beugel kan...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.