actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd March 2011, 08:47
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
Te 'zwarte school' sluit de poort

Ik snap de meningen van anderen volledig. Een gemengde school en gemengde culturen is vandaag de dag redelijk onmogelijk. Ofwel is de school 99,99% zwart, ofwel zijn er slechts 10% allochtonen aanwezig. Een middenweg lijkt enorm moeilijk, en enige verbetering zie ik niet opkomen. Dit is volgens mij ook bepalend door de cultuur en opvoeding/opvattingen die daarbij horen. Het lijkt grof om te zeggen dat blanken en zwarten altijd naar elkaar toe trekken waardoor gescheiden groepen ontstaan, maar het is wel in praktijk met de scholen bewezen. Dat is best jammer, want op die manier maken we geen kennis met andere culturen zonder onze eigen identiteit te verliezen. We begrijpen elkaar minder omdat er ook geen wil is om open te staan voor die andere culturen. Zo ontstaat in extreme vormen racisme en rassenhaat. Dat zou uit de wereld moeten worden geholpen. Maar je kan beter je naaste negeren dan uitmoorden zoals vroeger al wel eens het geval is geweest (WOII).
Om terug te keren naar de basis en naar de school die gaat sluiten, vind ik het ergens wel normaal dat de directie op deze manier ingrijpt. De school is letterlijk een 'zwarte school' en voor optimaal onderwijs en het welzijn van leerlingen is dat niet altijd positief. Jammer dat het moet gebeuren, want zo komt er nooit verbetering, maar ik begrijp de standpunten langs beide kanten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.