actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2012, 09:56
J*rine.Storms J*rine.Storms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zoersel
Posts: 115
Delhaize staakt gevecht om laagste prijzen

Delhaize staakt gevecht om laagste prijzen

Supermarktketen Delhaize moet niet langer per se de laagste prijzen hebben. Dat heeft CEO Dirk Van den Berghe gezegd in een gesprek met de zakenkrant De Tijd.

Een jaar geleden ontketende Delhaize een prijzenoffensief om klanten weg te halen bij de concurrentie. De supermarktketen verlaagde de prijzen van honderden producten.

Nu laat Delhaize die strategie varen, om opnieuw werk te maken van de kwaliteit. "We hebben nooit prijzen verlaagd ten koste van de kwaliteit. Maar we gaan daar nu minder mee uitpakken. De prijs blijft belangrijk, maar alleen voor de vergelijkbare producten. Niet meer voor alles", stelt Van den Berghe.

Ook geen must voor Carrefour
Ook Carrefour stelt dat het geen must is om de goedkoopste te zijn. Alleen Colruyt wil nog steeds de laagste prijzen hebben. Als deze ketens, elk goed voor een kwart van de markt, de slag staken, is de prijzenoorlog onder de supermarkten eigenlijk afgelopen, zo concludeert de krant.

Bron: De Morgen
Datum: 7/12/12

http://www.demorgen.be/dm/nl/997/Co...e-prijzen.dhtml

Eigen mening:
Ik vind het goed dat de prijzenoorlog tussen de supermarkten zo hopelijk voorbij zal zijn. Ik denk dat Delhaize een goed initiatief neemt door te zeggen dat ze hun prijzen gaan bepalen naar de kwaliteit. Delhaize staat er nu eenmaal toch om bekend een betere 'kwaliteit' te hebben dan bijvoorbeeld Colruyt. En dat men enkel op de vergelijkbare producten gaat concurreren is daarom een goed plan. Dat colruyt de goedkoopste wil blijven verbaast me niet. Wel vind ik dat ze hun strategie dan ook wel echt moeten toepassen. Ik ken iemand die opgemerkt had dat een product in een andere supermarkt goedkoper was. Ze heeft dit gaan melden aan de colruytwinkel, heeft haar geld terug gekregen maar de prijzen zijn niet veranderd. Op bepaalde producten is colruyt dan toch niet de goedkoopste en hun motto dat ze prijzen veranderen wanneer je een goedkoper product vindt klopt dan toch ook niet echt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.