actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th May 2011, 20:06
vinceloots vinceloots is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: arendonk
Posts: 54
Miljoenen voor bescherming van de Koraaldriehoek

Miljoenen voor bescherming van de Koraaldriehoek
19/05/11, 14u46

© afp
De Aziatische Ontwikkelingsbank gaat 8,6 miljoen euro uittrekken ter bescherming van de door overbevissing en vervuiling bedreigde Koraaldriehoek in Zuidoost-Azië.

Nergens elders is de zee zo rijk aan planten- en diersoorten dan in de Koraaldriehoek. Die strekt zich over 5,7 miljoen vierkante kilometer uit tussen de Filipijnen, Maleisië, Brunei, Indonesië, Papoea Nieuw-Guinea, Oost-Timor en de Salomonseilanden in de Stille Zuidzee.

Die landen hebben zich in 2009 bij elkaar aangesloten en willen het gebied samen beschermen. In de regio wonen 150 miljoen mensen. De Aziatische Ontwikkelingsbank probeert onder andere vissers alternatieve bronnen van inkomsten te laten aanreiken. (belga/gb)

bron:http://www.demorgen.be/dm/nl/5397/M...ldriehoek.dhtml

Mening:
Ik denk dat het beschermen van onze natuur geen slechte investering is naar de toekomst toe. We zullen altijd afhankelijk blijven van wat de natuur ons te bieden heeft. Als we nu niet ingrijpen en ervoor zorgen dat de natuur in al zijn pracht en praal in tact blijft, dan zie ik de toekomst zeer somber in. Het initiatief van de Aziatische ontwikkelingsbank kan dan ook als voorbeeld dienen voor de rest van de wereld.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th May 2011, 08:08
nathalie.geyzen nathalie.geyzen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 57
Ik ga akkoord met want Vince zegt. Meer en meer gebieden worden totaal verwoest op onze aarde. Door het vele vissen verdwijnen vissoorten, planten .... Ook aan dit probleem moet iets gedaan worden (niet enkel aan bijvoorbeeld de CO2-uitstoot). Ik denk dat mensen soms wel eens vergeten hoe we de balans in de wereld verstoren door bv. overbevissing. Daarom vind ik het ook een mooi initiatief en inderdaad een mooie signaal naar de rest van de wereld.

Ik besef dat we ook maar mensen zijn en dus niet alles tegelijk kunnen. Toch is het tijd dat ook de rest an de wereld een beseft dat ook dit een belangrijk probleem is. Misschien (hopelijk) volgen er dan nog initiatieven zoals deze.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th May 2011, 11:17
Nico.Peeters Nico.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: brasschaat
Posts: 68
Koraal riffen zijn zeer belangrijk voor een ecosysteem. Zonder die riffen zijn er geen algen, geen planten, geen vissen, ... Het is de basis van een mooie onderwaterwereld.

Ook in Australië hebben ze "the great barrier reaf" enorm beveiligd. Het is een natuurgebied met veel biodiversiteit.
Eindelijk komen er meer en meer initiatieven om de verantwoordelijkheid van de wereld als mens op te nemen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.