actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th November 2009, 10:47
Diewert.Alaerts Diewert.Alaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Tessenderlo
Posts: 32
Strenge controles tijdens Offerfeest

Vandaag vieren 40.000 moslims in Limburg het Offerfeest. Ze offeren enkele duizenden schapen, verspreid over 17 tijdelijke slachtplaatsen. De controles zullen in elk geval streng zijn.

Zoals elk jaar is de organisatie van het rituele slachten een heel gedoe voor gemeentebesturen en moskeeverenigingen. Ze moeten ervoor zorgen dat in korte tijd zeer veel schapen gekeeld worden. Vorig jaar is er in Heusden-Zolder nog volop thuis geslacht.

Dit jaar heeft de gemeente fors geïnvesteerd in een eigen slachtplaats. Het gemeentebestuur wilde aanvankelijk zelfs een verbod op thuisslachtingen invoeren. Maar na fel protest van de moslims, is dat niet doorgegaan. “Ik heb de indruk dat de moslims intussen weten dat onverdoofd thuisslachten niet mag”, zegt burgemeester Sonja Claes (CD&V).

“Ik verwacht ook dat ze zich aan de regels zullen houden.” In Houthalen-Helchteren gaan vandaag 400 schapen naar de slachtbank. “We hebben nu al twee hallen, we zijn bij de beste leerlingen van de klas”, zegt burgemeester Alain Yzermans (sp.a). N-VA pleit intussen voor een verbod op het onverdoofd ritueel slachten.

hbvl.be
27/11/09

Een verbod op het onverdoofd ritueel slachten? Waarvoor is dat goed?!
Wat maakt dat uit!
Moeten ze zich nu al met zo'n dingen gaan bezig houden in de politiek. Ik vind dit onnuttig, gewoonweg omdat je dit toch niet kan controleren. Ik denk dat er eerst moet gezorgd worden dat mensen zelf hun dier thuis niet slachten. Daar zijn ze nu wel mee bezig, maar dit zit nog maar in een beginstadium. Dus begin daarmee en daarna kan je misschien verder acties ondernemen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.