actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th October 2014, 14:11
E*ien.Pelckmans E*ien.Pelckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 159
Di Rupo overhandigt Michel sleutels en fles wijn

Di Rupo overhandigt Michel sleutels en fles wijn
Vandaag om 12:53 door rvs | Bron: redactie, Belga

Mail
Print
Di Rupo overhandigt Michel sleutels en fles wijn
Elio Di Rupo (l) en zijn opvolger Charles Michel. Foto: REUTERS
Kersvers premier Charles Michel (MR) heeft zijn intrek genomen aan de Wetstraat 16. Hij werd er verwelkomd door afscheidnemend premier Elio Di Rupo (PS). In een wel erg vriendelijk onderonsje wenste Di Rupo zijn opvolger veel geluk toe.
Ontslagnemend premier Elio Di Rupo heeft zaterdagmiddag de sleutels van de Wetstraat 16 overgedragen aan Charles Michel. Die wenste Michel veel goede moed met zijn nieuwe taken en veel geluk als premier. ‘We hebben alles gedaan om de wisseling van de macht zo voorspoedig mogelijk te laten verlopen.’

Echte sleutels van de Wetstraat 16 worden er tegenwoordig niet meer overhandigd, wel een magnetische kaart die toegang geeft tot het gebouw. Di Rupo gaf Michel ook een fles Montepulciano d’Abruzzo, rode wijn uit de streek waar Di Rupo’s ouders vandaan komen.

Michel had op zijn beurt een doos Belgische chocolade en een kunstboek bij voor zijn voorganger. Hij bedankte Di Rupo voor de goede afhandeling van de overgang en feliciteerde hem met de ‘dynamiek’ en ‘motivatie’ waarvan hij gedurende zijn regeerperiode blijk had gegeven. ‘Ik zal mijn best doen om deze taak goed te vervullen’, besloot Michel.

De amicale manier waarmee de twee rivalen met elkaar omgingen staat in schril contrast met de uitspraken die de afgelopen dagen werden gedaan door Di Rupo. Die verklaarde in de pers onder andere dat Michel ‘niet de premier is van heel België’.

Ondertussen is de eerste ministerraad begonnen. Daarin worden de bevoegdheden van de verschillende ministers en staatssecretarissen officieel vastgelegd.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141011_01315732
Mijn Mening: Het startschot voor onze nieuwe regering is gegeven. Men kan weer aan de slag om ons landje naar voorspoed en geluk te leiden. Dat zou toch de bedoeling moeten zijn. Ik vrees echter dat er veel besparingsmaatregelen zullen komen en dat niet iedereen er zo gelukkig van gaat worden. Al beloven ze wel dat er ook vele sociale maatregelen tussen zitten waardoor de mensen die het echt nodig hebben ook op de nodige steun kunnen rekenen. Voorlopig krijgen ze van mij het voordeel van de twijfel. De overhandiging van de sleutel tussen de twee rivalen verliep in een zeer gemoedelijke sfeer, maar dat is volgens mij maar toneel. Ik denk dat de partij van onze voormalige premier zeer harde oppositie zal gaan voeren tegen de huidige regering. Dat mag van mij, als het maar opbouwende kritiek wordt en ze met positieve alternatieven kunnen komen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th October 2014, 15:39
T*omas.Tielemans T*omas.Tielemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lier
Posts: 65
Vooral het laatste wat Elien zei interesseerde me enorm: Ze mogen hardhandige oppositie voeren zolang het maar opbouwende kritiek is en ze met alternatieven komen. Ik deel deze mening dan ook ten sterkste want oppositie voeren zonder een visie kan iedereen natuurlijk. Je merkt al dat in de Vlaamse regering de besparingsmaatregelen zijn voorgesteld waarop de oppositiepartijen meteen furieus reageerde. Op de vraag welk alternatief ze aan de dag gaan leggen kwam er dan een grote stilte. Een schuldenberg van 17 miljard haal je niet door mensen nog vroeger op pensioen te laten gaan of nog meer werklozen een nog grotere uitkering te geven. Het zal van iedereen moeten komen om zijn steentje bij te dragen en hopelijk kunnen we zo uit dit toch wel diep dal klimmen. Ik heb er alvast vertrouwen in dat deze regering zal slagen in zijn doelen.
__________________
Zoek het geluk onderweg en niet aan het einde van de weg, want dan is de reis afgelopen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.