actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th December 2013, 14:54
Lore.Vanmarcke Lore.Vanmarcke is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: St.-Antonius Zoersel
Posts: 89
Hoe verdwijnt u online volledig van de radar?

Meer dan een zoekterm hebben toekomstige werkgevers of partners niet nodig om uw digitaal profiel samen te stellen. Hebt u net iets teveel confronterende beelden uit het verleden online staan? U kan uw digitale sporen uitwissen in negen stappen. Al zal u er flink wat tijd en moeite in moeten stoppen.

Snowden stelde het al: privacy behoort tot het verleden. Digitaal verdwijnen is niet gemakkelijk geworden, maar wel mogelijk. Het bedrijf Who is hosting this? maakte een stappenplan op Visual.ly. Met het deleten van pakweg uw Facebook-, Twitter-, Google+, of LinkedInprofiel komt u er niet, al is het een goede eerste stap.

Hebt u zichzelf al even gegoogeld? Zo ontdekt u meteen of u nog vergeten Myspacepagina's of andere blogs hebt staan. Ook deze kan u deleten, zelfs als u uw login en wachtwoord vergeten bent. Accounts die u niet kan verwijderen, kan u vervalsen. Creëer een volledig alter ego met een nieuwe naam, adres, of interesses.

Zoekresultaten kan u verder van search engines laten verwijderen. Alle zoekresultaten die info over u bevatten, worden daardoor niet meer getoond. Google heeft bijvoorbeeld een tool waarmee u URL's kan laten verwijderen.

Om volledig van de radar te verdwijnen, zal u zich ook moeten uitschrijven van mailing lists, contact moeten opnemen met webmasters die u vermelden op hun website en met uw telecomoperator, data clearing-bedrijven moeten aanspreken, en afscheid moeten nemen van uw mailadres(sen).

Bekijk het volledige negenstappenplan met alle info op Visual.ly

Bron: De standaard - 26 december 2013 - http://www.standaard.be/cnt/dmf20131226_018

Mijn mening: Ik vind het geweldig dat dit artikel en deze site bestaat, want jongeren houden hier niet altijd rekening mee. Later als je gaat werken gaan mensen jouw facebook/twitter account nakijken en als die toekomstige baas jouw foto's ziet die je liever niet laat zien, kan hij hierdoor jou misschien niet aannemen. Mensen moeten constant rekening houden wat ze op het internet plaatsen en daar houden te weinig mensen rekening mee. Eens het op het internet staat, is er geen weg meer terug. Dat probeer ik ook later aan mijn leerlingen mee te geven.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th December 2013, 15:35
Valerie.Pandelaers Valerie.Pandelaers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Vorselaar
Posts: 99
Ik denk inderdaad ook dat, zoals Lore al aangaf, dat niet iedereen de gevolgen van hun online-activiteit beseft. We hebben hierover al enkele gesprekken gehad op school en het is echt heel belangrijk om iedereen te sensibiliseren en te wijzen op de gevaren van de dingen die je post op internet. Ook al denk je dat je profielen goed beveiligd zijn, sommige mensen/programma's zullen er toch in slagen om deze 'beveiligde' informatie bloot te leggen.
Bedankt Lore, om deze informatie te delen! Zeker en vast iets nuttigs om te onthouden voor de toekomst.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.