actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th October 2011, 12:30
lorenz.teunen@stu.khk.be lorenz.teunen@stu.khk.be is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Kessel
Posts: 81
"Akkoord vergroting Europees noodfonds tot 2.000 miljard"

"Akkoord vergroting Europees noodfonds tot 2.000 miljard"



18/10/11, 23u42



© reuters

Duitsland en Frankrijk hebben een akkoord bereikt om het Europese noodfonds EFSF te vergroten tot 2.000 miljard euro (2 biljoen). Dat schrijft de Britse krant The Guardian op basis van bronnen in Brussel. Het EFSF kan in zijn huidige vorm 440 miljard euro uitlenen.
De verruiming zou onderdeel zijn van een omvangrijk plan om de eurocrisis te bezweren. Dat plan wordt volgens de bronnen komend weekend besproken tijden de bijeenkomst van leiders uit de eurozone.

Berlijn en Parijs zijn naar verluidt ook dichtbij een akkoord over het verlies dat banken moeten slikken op hun Griekse bezittingen in het tweede steunpakket van 109 miljard euro voor Griekenland. In juli werd bij het opstellen van dat pakket een verlies van 21 procent vastgesteld. Dat zou kunnen oplopen tot ergens tussen 30 en 50 procent.

De beurs van Wall Street is alvast duidelijk hoger geëindigd, na de berichten in The Guardian. Van zodra het artikel bekend raakte, ging Wall Street duidelijk hoger. De Dow Jones steeg 1,58 procent, en de Nasdaq 1,63 procent. (belga/sps)

Bron:
http://www.demorgen.be/dm/nl/3324/F...0-miljard.dhtml

Eigen mening:
Ik ben geen expert op vlak van economie dus kan hier ook niet meest intellectueel bedachtzame argumenten schrijven over of dit nu goed of slecht is. Het lezen van dit artikel sprak me dan ook niet aan om wat dit te betekenen heeft voor de economie maar wel over wat dit zegt over de wereld leiders. In vergelijking wat de machthebbers deden met de crisis in 1930 ben ik zeer blij om te zien dat de huidige machthebbers zich inspannen om een algemeen goede oplossing te zoeken en hierbij Europa voorop stellen.

Ook vind ik dit een mooi voorbeeld van hoe globalisering onze wereld heeft aangepast. Iets gebeurd in Europa en je kan de gevolgen tot in de Verenigde Staten zien.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.