actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th September 2016, 11:23
maxim.j*nsen maxim.j*nsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Boechout
Posts: 136
"EU heeft limiet voor vluchtelingen bereikt"

De capaciteit voor de opvang van vluchtelingen in de Europese Unie "heeft haar limiet bereikt". Dat heeft Europees president Donald Tusk vandaag gezegd in de marge van de G20-top in het Chinese Hangzhou. Hij roept dan ook alle landen van de G20 op om "hun deel van de verantwoordelijkheid op te nemen".

“De capaciteiten van Europa om nieuwe golven van vluchtelingen te ontvangen, zonder daarbij ook clandestiene migranten te vergeten, zijn dicht bij hun limiet", liet Tusk optekenen. "De G20 moet haar verantwoordelijkheid nemen. Enkel met een inspanning op wereldschaal kunnen resultaten worden geboekt."

Volgens Tusk doen de drie grootste landen van de G20 - de Verenigde Staten, Rusland en China - te weinig en vangen zij bijna geen vluchtelingen op. Zij moeten meer inspanningen leveren, onder meer door humanitaire hulp en ontwikkelingssteun te bieden.

Bron: http://nieuws.vtm.be/buitenland/205...elingen-bereikt

Eigen mening: Eindelijk eindelijk en nog eens eindelijk! Ik dacht echt dat hij het nooit ging zeggen. De grootste landen doen inderdaad geen knijt als het over vluchtelingen gaat. Dan kijk ik vooral naar Rusland en China. Ik kan ook begrijpen dat je als vluchteling liever niet in een communistisch land terecht komt, maar dat is dan spijtig. West-Europa heeft zich al lang genoeg laten overspoelen door vrolijke Angela Merkel. Ik zou zeggen dat het nu tijd is dat andere landen eens een effort doen. Pas op, mensen die hier terecht zijn, moeten van mij niet perse direct weg. Echter, we zitten tot aan ons plafond. Er zullen veel mensen zijn die dit tegen zullen spreken. Awel, dan zullen die mensen er niks op tegen hebben om een vluchtelingenkamp in hun tuin te beginnen. Calais is een regelrechte ramp, Brussel is een regelrechte ramp en heel Duitsland is een catastrofe als het op vluchtelingenbeleid aankomt. Ik vind dat Merkel moet toegeven dat ze een zware inschattingsfout heeft gemaakt en dat het mede haar schuld is dat we nu met vluchtelingen ondergesneeuwd worden. Ik blijf het zeggen, zelfs Zweden (enorm humaan land) is het beu! Dus Rusland en China, zet jullie deuren maar helemaal open zou ik zeggen. België gaat ze in ieder geval moeten sluiten. Dan kunnen we kritiek krijgen vanuit Europa, dan is dat maar zo. Polen, Hongarije en Denemarken krijgt ook kritiek van Europa. Zij lachen er is fameus mee. Niet echt collegiaal dat geef ik toe. Maar, zij hebben wel haar op hun tanden en wij allesbehalve. Het gaat er niet om dat ik dat niet erg vind voor die vluchtelingen zelf. Dat is ook iedere keer hetzelfde "ocharme die mensen, jij zou het eens moeten meemaken". Zeker en vast, ik heb daar alle begrip voor. Maar iedereen opvangen gaat gewoon niet, dan gaan we zelf naar de dieperik! We willen toch geen situatie zoals in Griekenland?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.