actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIĖ > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2015, 17:28
Z*ė.Crols Z*ė.Crols is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Arendonk
Posts: 90
Slechts 137 asielzoekers bij DVZ om Fedasil niet te overbelasten

Slechts 137 asielzoekers bij DVZ om Fedasil niet te overbelasten

Dienst Vreemdelingenzaken heeft woensdag slechts 137 asielzoekers geregistreerd en donderdag 150, in plaats van de gebruikelijke 250. Dat komt omdat de structuren van Fedasil niet klaar zijn om meer nieuwe vluchtelingen op te nemen, klinkt het bij DVZ. Ondertussen moeten asielzoekers die niet binnenraken al wachten tot 7 december voor hun registratie. Het burgerplatform laat weten dat elke nacht gemiddeld 200 asielzoekers op straat slapen.

Van de 150 asielzoekers die donderdag werden binnengelaten in de Dienst Vreemdelingenzaken, had de helft (75) de Afghaanse nationaliteit. Er waren 42 Syriėrs en 7 Irakezen. 102 mensen in de wachtrij kregen een oproepingsbrief om zich aan te dienen op vrijdag 4 december, 117 anderen moeten al wachten tot maandag 7 december.

De vooropvang in het WTC zat net als de vorige dagen vol. In site A sliepen 506 asielzoekers, terwijl site B 493 mensen herbergde, waarvan 410 in vooropvang en 83 in transit. Het Rode Kruis organiseert daarnaast ook een burgeropvang waarlangs afgelopen nacht 196 mensen onderdak vonden.

Het burgerplatform laat weten dat het sinds vorige week vrijdag nog eens 641 personen in gastgezinnen heeft ondergebracht. Daarnaast telde de grassroots organisatie in dezelfde periode 825 mensen die de nacht buiten hebben doorgebracht, ofwel gemiddeld 200 per nacht. ‘We hebben dringend 1.000 extra plaatsen nodig in de vooropvang’, klinkt het bij het Burgerplatform.

Bron: 19 november 2015, DS

Mening:
Ik vind het knap dat Dienst Vreemdelingenzaken er openlijk voor durf uit te komen dat hun draagvlak de gebruikelijke 250 asielzoekers niet kon onderbrengen. Sinds de enorme vluchtelingenstroom begon, zijn er al honderden asielzoekers ondergebracht. Dat DVZ nu vaststelt dat zij niet meer ruimte ter beschikking hebben om vluchtelingen onder te brengen, is in mijn ogen dan ook geen grote verrassing. Ik vind het schrijnend om te vernemen dat gemiddeld 200 asielzoekers de nacht moeten doorbrengen zonder een dak boven hun hoofd.

Daarbij hou ik uiteraard wel in mijn achterhoofd dat er naast deze vluchtelingen nog zoveel anderen zijn die de nacht op straat moeten doorbrengen. Ik vind het zowel voor de vluchtelingen als voor de daklozen niet menswaardig om met de dalende temperaturen 's nachts buiten te vertoeven. Ik hoop dan ook dat er voor beide partijen een oplossing gevonden wordt wanneer de temperaturen een vriespunt bereiken.

Laatst aangepast door Z*ė.Crols : 19th November 2015 om 17:40.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.