actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2015, 21:15
Neal.M**ulemans Neal.M**ulemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Herenthout
Posts: 71
'Beslissing over scholen kostte tijd'

Dat de conclusie van de Nationale Veiligheidsraad zo lang op zich heeft laten wachten, heeft alles te maken met de beslissing om de scholen woensdag sowieso opnieuw te laten opengaan. Dat heeft minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) gezegd aan VTM Nieuws.

'De beslissing om de scholen en de metro woensdag te heropenen, kwam er na een serieus overleg met de veiligheidsdiensten', klinkt het. 'We moesten de absolute zekerheid hebben dat ondanks het dreigingsniveau vier de veiligheid kon worden gegarandeerd.'

Dat het terreurniveau in het Brussels Gewest tot volgende week maandag op niveau vier blijft, maakt duidelijk dat de dreiging nog steeds nabij is. 'Er zijn al heel wat huiszoekingen en arrestaties geweest, maar het probleem is nog niet opgelost", zegt Jambon. 'Ook de komende uren en dagen zullen er nog acties zijn.'

Bron: De Standaard, http://www.standaard.be/cnt/dmf20151123_01985458

Mijn mening: Ik heb bij deze beslissing een dubbel gevoel. Ik vind dat we onze maatschappij niet mogen laten ontwrichten door de terroristen die dreigen met aanslagen maar dat we eveneens ook de veiligheid niet mogen verwaarlozen. Ondanks het overleg met de veiligheidsdiensten baart het dreigingsniveau me toch zorgen. Ik vind wel dat men soepeler moet zijn, het kan zijn dat sommige kinderen niet in staat zijn om onder deze angst en druk momenteel lessen te volgen. Zolang er een dreigingsniveau 4 heerst in het Brusselse gewest zouden de ouders zelf moeten kunnen beslissen of zij het al dan niet veilig en verantwoord vinden om hun kinderen richting school te sturen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.