actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th October 2012, 23:11
evelien.kolsteeg evelien.kolsteeg is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Herentals
Posts: 106
Eric Van Rompuy pikt houding N-VA niet langer

Eric Van Rompuy pikt houding N-VA niet langer

Als de N-VA niet ophoudt met de aanvallen op CD&V, dan is dat volgens Eric Van Rompuy "niet houdbaar" voor de Vlaamse regering.

Vlaams parlementslid Eric Van Rompuy heeft op Villa Politica fors uitgehaald naar N-VA. Van Rompuy is het beu dat de N-VA zijn partij "frontaal aanpakt", onder meer over de staatshervorming en de belastingen. Als de N-VA niet ophoudt met die aanvallen, dan is dat volgens Van Rompuy "niet houdbaar" voor de Vlaamse regering.

Het is niet de eerste keer dat Van Rompuy in de clinch gaat met de partij van Bart De Wever, maar het zit de CD&V'er duidelijk hoog.

Zo is Van Rompuy het onder meer beu dat de N-VA de CD&V afschildert als de partij die de Vlaamse rand "verkoopt aan Brussel". Ook de aanhoudende kritiek van de N-VA op de staatshervorming ligt Van Rompuy zwaar op de maag.

Federale belastingsregering

En dan is er de herhaalde kritiek van N-VA op de federale "belastingsregering". "Wat mij bijzonder ergert is dat de N-VA ons tijdens deze campagne voortdurend aanpakt over de Franstalige belastingregering.

Terwijl minister Muyters hier komt pleiten voor hogere taksen in plattelandsgemeenten (al heeft Muyters zelf die suggestie ontkend,
nvdr)", aldus Van Rompuy.

De CD&V'er pikt de houding van de N-VA niet meer. Van Rompuy ziet ook mogelijke problemen in de Vlaamse regering. "Die dubbelzinnigheid kan niet blijven duren. Als ze op die manier verder gaan met de CD&V frontaal aan te pakken, is dat niet houdbaar", klonk het.

Zenuwachtigheid

Vlaams minister-president Kris Peeters reageerde via Twitter pop de uitval van zijn partijgenoot: "Er hangt zenuwachtigheid id lucht. Maar ik verzeker u dat deze VLAREG (Vlaamse regering, red.) voor en na 14/10 verder blijft regeren", zo tweette Peeters. (Belga/TE)

Bron: knack.be

Ben ik de enige die dit over en weer gespuw beu begint te worden? Zijn we bezig met politiek of zitten we op de speelplaats schipper mag ik overvaren te spelen?
Ik begin meer en meer van mening te worden dat mensen in de politiek ons compleet belachelijk maken als kiezer. Elke politicus kan het maar niet laten om aan de kiezer te tonen van 'kijk is wat die gedaan heeft!' en 'die meneer zegt lelijke dingen over mij'. Ik vind dit infantiele gedrag een echte aanfluiting voor onze parlementaire democratie, die o zo hoog in het vaandel gedragen wordt.
In tegenstelling tot misschien enorm veel Belgen, ben ik iemand die mijn kiesplicht nog steeds zeer serieus opneemt. Stemrecht is en blijft een zeer belangrijk verworven recht, en ik ben fier dat ik daar aan mag deelnemen. Ik heb echter meer en meer het gevoel dat wij als kiezer worden belachelijk gemaakt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.