actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2014, 07:11
Jeff.M*rtens Jeff.M*rtens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Malle
Posts: 37
Elke gemeente mag straks vervuilende auto's bannen

Vanaf 2016 zullen álle gemeenten, en niet alleen de centrumsteden, ervoor kunnen kiezen om vervuilende auto's te bannen uit hun wooncentra. Ze zullen daarvoor ook zelf boetes kunnen opleggen. Het plan van Vlaams minister Joke Schauvliege neemt vooral de dieselwagens van vóór 2005 in het vizier, zo berichten Het Nieuwsblad en Het Belang van Limburg.

Wie nu nog met een dieselwagen met bouwjaar 2004 of ouder rondrijdt, mag straks wellicht de centra van heel wat Vlaamse steden en gemeenten niet meer in. De stad Antwerpen was al langer vragende partij voor de invoering van die zogenaamde "lage-emissiezones" om de schadelijke uitstoot van auto's, vrachtwagens of autobussen tegen te gaan.

Vlaams minister van Omgeving Joke Schauvliege (CD&V) heeft nu een concreet plan klaar om de meest vervuilende wagens aan te pakken. Het voorstel moet alleen nog ter goedkeuring voorgelegd worden aan de voltallige ministerraad.

Eigen mening: Dit is een goed plan voor een betere lucht kwaliteit te verkrijgen.
Maar de auto' onder het bouwjaar 2005 verbannen vind ik persoonlijk nog te vroeg. Van mij mogen ze beginnen alles onder 2001, want er zijn nog veel rondrijdende auto's van de bouwjaren 2001 tot en met 2004.
Maar ik vind het al een goed initiatief om de lucht kwaliteit te verbeteren.


Bron: Het Laatste Nieuws 10/12/14 - 05u15
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...-s-bannen.dhtml
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.