actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th April 2014, 08:28
L*tte.Michiels L*tte.Michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Westerlo
Posts: 80
Naar eigen begrafenis in campagne BIVV

Het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid wil snelheidsduivels wakkers schudden met een emotioneel en bijzonder confronterend filmpje. Zes hardrijders worden uitgenodigd op hun eigen begrafenis. Alles wordt gefilmd met een verborgen camera. Hun eigen vrienden en familieleden houden hen een spiegel voor. Dan kan je niet onverschillig blijven.
‘Waarom moest jij gaan? Waarom jij? De persoon met wie ik alles deed, met wie ik alles kon delen. We moesten nog een lijstje afwerken: in april zouden we naar Brazilië gaan. Kim, deze keer kan ik het je nog zeggen. Wees asjeblief voorzichtig tijdens het rijden. Ik wil jou niet kwijt.’

Dat is wat Tineke Roy (28) vorige week in een zaaltje in Elsene vertelde aan haar vriendin Kim Van Hout (27) uit Geel. Tineke, een Limburgse die in Antwerpen woont, had haar vriendin er met een smoes naartoe gelokt en hield een emotionele grafrede naast een houten doodskist. De achter de bloemenkransen verborgen camera’s registreerden hoe Kim eerst niet wist wat haar overkwam, maar al snel haar tranen niet kon bedwingen.

Hetzelfde lot overkwam vijf andere Belgen. Het filmpje is de speerpunt van de campagne ‘Hij is te snel gegaan’. Het BIVV hoopt dat veel mensen het doorsturen naar vrienden en familieleden die te hard rijden.

‘Het is confronterend, misschien voor sommigen té’, zegt Karin Genoe, afgevaardigd bestuurder van het BIVV. ‘Maar het is de realiteit. Het zijn die gevoelens die opgeroepen worden als iemand écht sterft in het verkeer.’

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140407_01058823

Mening: Elk jaar wordt de campagne tegen te snel rijden meer confronterend. Ik vind het vreemd dat dit noodzakelijk is. Beseft onze maatschappij dan niet dat te snel rijden veel gevolgen heeft? In de krant lees je wel elke dag een artikel dat er iemand gestorven is wegens te snel rijden. Als je te snel rijdt, breng je zowel jezelf als de andere weggebruikers in gevaar. Je zou denken dat als je een geflitst wordt, je jouw rijstijl gaat aanpassen maar er zijn nog steeds veel hardrijders. Het is dus ook nodig dat de campagne steeds confronterender moet worden. Zelf heb ik in het nieuws het fragment over de nieuwe campagne gezien. Het was inderdaad pakkend voor de vrienden en familieleden als de hardrijders. Ik hoop dat deze hardrijders nu tot het inzicht komen dat te snel rijden veel consequenties heeft. We leven wel in een maatschappij waar alles snel moet gaan en dat je geen tijd hebt, maar om hiervoor je gaspedaal te stevig in te drukken tijdens het rijden gaat net te ver. Vertrek dan iets vroeger zodat je zeker op tijd bent. Hopelijk zijn er nu veel hardrijders die tot inzicht zijn gekomen en de volgende keer hun gaspedaal minder hard indrukken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.