actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th November 2016, 16:14
Joren.s*eurs Joren.s*eurs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Geel
Posts: 64
Is Molenbeek een jaar later opgekuist?

Artikel:
Na de aanslagen in Parijs kondigde minister Jambon in de studio van VTM NIEUWS aan dat hij Molenbeek zou 'opkuisen', vandaag evalueert hij dat op dezelfde plek. "We hebben politiecapaciteit verhoogd, we hebben 5.000 huizen gecontroleerd en 600 mensen uit het bevolkingsregister geschrapt die daar niet blijven te wonen. Op dat vlak is er dus veel vooruitgegaan. En bij de politie zijn er vijftig extra mensen." Maar intussen klaagt de politie over de hoge werkdruk en een gebrek aan politiemensen. "Dat begrijp ik ook", zegt Jambon daarover. We hebben beslist om de politie versterken. We gaan de federale politie uitbreiden met 1.200 bijkomende mensen, maar tussen de beslissing nemen en de eerste mensen inzetten, moet je rekruteren en opleiden. Ik kan geen half opgeleide politiemensen in de organisatie zetten, dat zou met vuur spelen zijn."
+ filmpje

Bron:
http://www.demorgen.be/binnenland/i...kuist-bef9c026/ De Morgen 16:09 13/11/2016

Eigen mening:
Naar mijn mening is dit een stap in de goede richting. Ook al is het inderdaad niet zo vanzelfsprekend, zoals Jambon al zei. Ik kan mij de chaos, teleurstelling en woede van de onschuldige mensen, wiens huis helemaal ondersteboven wordt gehaald, niet voorstellen. Toch is dit een noodzakelijk kwaad. Als er hierdoor ook maar 1 aanslag vermeden wordt, is dit het zeker waard. Wat ook positief nieuws is, zijn de nieuwe openstaande vacatures voor agenten. Hierdoor komen nog meer jobs beschikbaar. Al deze agenten moeten geleid worden, hebben een gebouw nodig (dus poetsvrouwen, glazenwassers..), hebben een groter onthaal nodige enzovoort. Meer jobs, meer veiligheid.. al bij al uitstekend nieuws.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.