actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2014, 13:48
Janne.V*rbeeck Janne.V*rbeeck is offline
Janne Verbeeck
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Beerse
Posts: 77
Honderdduizenden Spanjaarden protesteren tegen abortus

Honderdduizenden Spanjaarden protesteren tegen abortus

Videofragment

In de Spaanse regio Asturias, in het noorden van Spanje, zijn honderdduizenden mensen op straat gekomen om te betogen tegen abortus. Zo'n maatregel moet kunnen na verkrachting, zegt een betoger, "maar het aantal verkrachtingen in Spanje ligt zo laag, dat de 100.000 abortussen per jaar alleen maar kunnen wijzen op een misbruik van de wetgeving". Er zijn spandoeken en vlaggen te zien met erop "Elk leven telt", "Leven en laten leven", en "Asturias pro leven".

Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/v...nland/1.2156065

Eigen mening
Er is opnieuw betoogd tegen abortus in Spanje. Langs de ene kant vind ik het knap dat de mensen zo vasthouden aan hun geloof, het siert hen op een manier dat ze zo overtuigd zijn van hun geloof. Maar langs de andere kant rijst zich dan weer de vraag: wat zegt het christendom echt over abortus?
Ik ben absoluut geen voorstander om alles wat met geloof te maken heeft plotseling te verwerpen, maar ik denkt dat we in onze tijd vooral realistisch moeten zijn. Iets bij wet verbieden omdat het niet mag volgens het geloof, past niet bij 2014. Ik kan dus wel begrijpen waarom deze mensen betogen (tegen abortus) maar ik vraag me af hoe lang ze het nog bij wet gaan kunnen verbieden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd November 2014, 15:47
Anton.G*ossens Anton.G*ossens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: LIER
Posts: 26
Iedereen moet voor zichzelf bepalen of abortus kan of niet kan in bepaalde situaties. Ik vind het niet kunnen dat andere mensen abortus in zijn geheel verloochenen. Andere mensen kunnen zich onmogelijk volledig inleven in andere mensen hun persoonlijke situatie. Een moeder gaat heus geen abortus overwegen als hier geen goede argumentatie voor is, denk maar aan zware afwijkingen, tienerzwangerschappen door een 'ongelukje', etc.
__________________
“Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.”

― Winston S. Churchill
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.