actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th November 2016, 05:57
L*ura.present L*ura.present is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Malle
Posts: 172
Vlamingen beheersen steeds beter het Engels, Franstaligen hinken achterop

Vlamingen beheersen steeds beter het Engels, Franstaligen hinken achterop

De doorsnee Belg beheerst steeds beter het Engels, maar de Franstalige Brusselaars en Walen hinken achterop ten opzichte van de Vlamingen. Dat blijkt dinsdag uit een studie van het instituut Education First (EF EPI).

Education First distilleert elk jaar de kennis van het Engels in een graadmeter. Volgens de index 2016 zijn de Belgen de op tien na beste Engelssprekenden van diegenen die het Engels niet als moedertaal hebben. Hiermee stijgen we zes plaatsen ten opzichte van 2015.

Maar de studie toont dus grote verschillen aan tussen het noorden en het zuiden van het land. De Vlamingen zouden an sich op de vijfde stek staan in de rangschikking, na Nederland en de Scandinavische landen. Omgekeerd zouden de Franstaligen zonder de Vlamingen zakken naar plaats dertig, net achter Frankrijk en een heel eind na Luxemburg (7) en Duitsland (9).

Voorts is het ook opvallend dat in België, in tegenstelling tot de meeste landen, mannen beter het Engels beheersen dan vrouwen.

De studie werd afgenomen bij 950.000 volwassenen in 72 landen of gebieden.

Bron: De Standaard, 15/11/2016

Mening
Ik vind het een goede zaak dat we beter de Engelse taal beheersen. Ik denk dat dit ook wel is omdat we meer met de taal in contact komen. Je zet de radio op en er komen al vele Engelstalige liedjes door de boxen. Worden we er gevoeliger voor? Ik denk het wel.
Ik schrik er ook niet van dat mannen beter Engels beheren, dan vrouwen. Je ziet dit ook al op jongere leeftijd voorkomen dat mannen zich meer bezighouden met games waardoor ze dit beter kunnen.
Het is belangrijk dat we Engels leren op school. Tegenwoordig worden in Vlaamse middelbare scholen ook al vakken, buiten Engels zelf, in het Engels gegeven. Op de hogeschool of universiteit gebeurt het dat je bepaalde vakken ook in het Engels krijgt. Wanneer je dan nog eens op internationalisering gaat, dan merk je dat je echt een taal nodig hebt om met de wereld te communiceren. Ik ben voor het gebruik van Engels, maar misschien moeten we het kinderen vroeger aanleren, net zoals Frans.

Laatst aangepast door L*ura.present : 15th November 2016 om 06:04.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.