actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th September 2014, 10:56
Jessica G*ens Jessica G*ens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Herentals
Posts: 22
Armand De Decker wil teruggekeerde Syriëstrijders naar "heropvoedingskampen" sturen

Armand De Decker wil teruggekeerde Syriëstrijders naar "heropvoedingskampen" sturen

Jonge strijders die terugkeren uit Syrië moeten worden geplaatst in "opvoedingskampen waar de morele waarden van onze maatschappij opnieuw bijgebracht worden". Dat voorstel lanceert minister van Staat Armand De Decker (MR). De burgemeester van Ukkel en oud-voorzitter van de Senaat is net terug van New York, waar hij minister van Buitenlandse Zaken Didier Reynders verving op de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties, die onder meer in het teken staat van de strijd tegen terrorisme.
"De jongeren die van ginder terugkeren, die daar deelgenomen hebben aan een islamitische oorlog, die er vreselijke dingen gezien hebben en er misschien zelfs aan meegedaan hebben... Ik stel vast dat ze naar hier, Brussel, terugkeren, ondervraagd worden en vervolgens onder voorwaarden worden vrijgelaten en zonder meer naar mama en papa mogen teruggaan. Dat is niet voldoende", zei De Decker vandaag op Bel RTL.

"Volgens mij", legde De Decker uit, "moeten ze in opvoedingskampen geplaatst worden waar morele waarden bijgebracht worden. Ze moeten de morele waarden van onze maatschappij opnieuw aanleren, iets dat ze niet spontaan zullen doen." Hij heeft het ook over "gesloten morele heropvoedingskampen, waar discipline wordt bijgebracht".

Hen opsluiten in de gevangenis is geen goede oplossing voor deze "jonge jongens die de gangster zijn gaan spelen", vindt De Decker.

Bron:http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/b..._teruggekeerde_ 29/09/2014

Mijn mening: Ik vind dit een goed initiatief aangezien de jonge strijders meer en meer worden gemanipuleerd in Syrië. Ze hebben denk ik een heel ander beeld van een maatschappij dan hoe wij er hier een beeld van hebben. Daarom is het niet slecht om die jonge strijders op te vangen en eigenlijk mentale steun en hou vast te geven. Zodat we kunnen laten zien dat we niet alles met geweld moeten oplossen maar dat het ook anders kan. Al vind ik de naam "heropvoedingskampen" een beetje grof. Ik zou er eerder een begeleidingsproject van maken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.