actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th November 2014, 16:11
Sam.L*evens Sam.L*evens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 20
8-jarig meisje schrijft brief aan agenten die haar verkrachting negeerden

Als meisje van vijf jaar zou je je over niks zorgen hoeven te maken en ongestoord met je vrienden moeten spelen. Tijdens een bezoekje aan een van haar mama's vriendinnen overkwam een Brits meisje van vijf iets helemaal anders. Toen ze boven ging spelen met de twaalfjarige zoon des huizes, kreeg het woord 'spelen' een afschuwelijke betekenis. Het meisje werd gedwongen naar seksuele video's te kijken en werd daarna verkracht. Moedig als ze was, vertelde ze het hele verhaal de dag erna in tranen aan haar ouders en vervolgens aan de politie. De agenten beloofden de jongen aan te pakken, maar drie jaar later is er nog niets gebeurd. Om toch gehoord te worden, heeft het meisje, dat ondertussen acht jaar is, een hartverscheurende brief aan de agenten geschreven.

Door heel wat juridische fouten wacht het meisje al drie jaar op nieuws van de politie. Wanneer haar ouders polsen naar de stand van zaken, krijgen zij alleen maar slecht nieuws te horen. Zo werden er geen vingerafdrukken afgenomen en liet een DNA-onderzoek op zich wachten. Door de ontelbare blunders is de jongeman nog altijd niet gestraft. "Neem de volgende keer iemand van je eigen leeftijd" was het enige wat de politie ooit tegen de jongen zei.

Als slachtoffer was het meisje zo bedroefd dat de agenten geen tijd voor haar verhaal hadden. Ze besloot een pijnlijke brief aan elke officier die iets met de zaak te maken had te schrijven. Nu de brief door heel wat media opgepikt wordt, hoopt het meisje eindelijk gehoord te worden. Haar woorden zijn dan ook niet mals.

"Geachte,
Toen ik vijf jaar oud was, heb ik iets verschrikkelijk meegemaakt. Het was uw job om ervoor te zorgen dat alles juist afgehandeld zou worden en de dader een straf zou krijgen. Maar je hebt helemaal je job niet gedaan en hebt met diep teleurgesteld. Dat maakt me boos en verdrietig omdat ik nog maar een klein meisje was. Ik vijf jaar toen het gebeurde en drie jaar later merk ik dat er nog niets veranderd is.

Is het omdat hij 12 jaar oud was? Je had me erbovenop moeten helpen, maar duwde me dieper de put in. Agenten moeten volgens mij slechte mensen oppakken, maar dat deed je niet. Je hebt een grote fout gemaakt en zou beter moeten weten. Ik hoop dat je weet dat ik erg teleurgesteld ben. Ik vind dat je me een brief moet schrijven om je te verontschuldigen, want dat is wat ik doe wanneer ik 'sorry' tegen mijn vrienden wil zeggen.

Ik hoop dat je in de toekomst weet wat je doet."

Bron: Het Laatste Nieuws

Mening: Ik heb heel veel respect voor het meisje dat ze hiervoor is uitgekomen. Ik vind het niet kunnen dat de politie deze zaak niet serieus heeft genomen en de jongen in kwestie 3 jaar later nog altijd niet heeft aangepakt. De brief van het meisje vind ik heel ontroerend en ik hoop dat met deze brief de politie nu wel in actie gaat schieten en de jongen gaat opzoeken. Ik vind het erg om te zien dat dit op zo'n jonge leeftijd al voorkomt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.