actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th April 2014, 12:41
L*ze. Verhaegen L*ze. Verhaegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Veerle
Posts: 150
Meer dan 2 miljoen mensen krijgen vereenvoudigde aangifte

Het verplicht invullen van de belastingbrief komt er weer aan. Die opdracht zou dit jaar iets minder complex moeten zijn, want de belastingsbrief telt 41 codes minder. Ook krijgen meer dan twee miljoen mensen een vereenvoudigde aangifte waarbij de codes al vooraf zijn ingevuld. Vorig jaar waren dat er nog 1,48 miljoen.

De nieuwigheden werden bekendgemaakt door minister van Financiën Koen Geens (CD&V).

Het aantal vereenvoudigde aangiftes stijgt sterk doordat de doelgroep dit jaar is uitgebreid met loontrekkenden met bezoldigingen die na aftrek van de forfaitaire beroepskosten niet hoger zijn dan de belastingvrije som. Als de belastingplichtige in zijn vooraf ingevulde aangifte geen fout vaststelt, hoeft hij niets meer te doen. Indien er wel fouten of lacunes zijn, kan men dit signaleren op het belastingkantoor of via tax-on-web.

Voor zij die hun belastingbrief zelf moeten invullen, zijn er alvast 41 codes minder. Er kwamen 13 rubrieken bij maar er vielen tegelijk ook 54 rubrieken weg. Nieuwigheden gaan onder meer over de bezoldiging van gelegenheidswerknemers in de horeca of over betalingen voor dienstencheques.

De belastingbrief kan dit jaar opnieuw op verschillende manieren worden ingediend: op papier of via tax-on-web. Vorig jaar maakten meer dan 3,6 miljoen mensen gebruik van die elektronische manier.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140429_01086246

Mening:
Ik vind dat het inderdaad wel wat makkelijker en eenvoudiger mag worden om een belastingbrief in te vullen. Zelf heb ik dit nog niet moeten doen, maar ik hoor dit thuis dikwijls genoeg dat mijn ouders aan het klagen en zagen zijn hierover.
De mensen van de overheid weten toch goed genoeg wat de mensen moeten invullen. Want als je een fout maakt krijg je de brief toch terug gestuurd. Dus het is misschien wel het beste dat deze voor een deel op voorhand als in ingevuld.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.