Enkele post bekijken
  #4  
Oud 21st March 2017, 19:46
Evelien.D*Winter Evelien.D*Winter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Kessel
Posts: 74
Ik vind het een goede beslissing van Hilde Crevits om de eerste schooldag te laten beginnen op 1 september in plaats van op te schuiven naar 4 september. Ik vind niet dat het begin van het schooljaar uitgesteld moet worden omwille van het offerfeest. Wanneer men dit wel zou doen, zijn er waarschijnlijk andere culturen die ook hun kalender willen wijzigen. Trouwens alle andere kinderen die niet aanwezig kunnen zijn op de eerste schooldag omdat ze nog op vakantie zijn, krijgen meestal meteen een briefje voor ongewettigd afwezig. Ik denk niet dat er een uitzondering moet gemaakt worden omwille van het offerfeest. Iedereen is gelijk voor de wet. Ik ben van mening dat de moslims hun godsdienst op hun manier mogen beleven maar ze moeten ook respect tonen voor onze regels en gewoontes. Ik vind dat ze een balans moeten zoeken tussen onze cultuur en hun cultuur. Scholen waarbij er veel moslims zijn die meedoen aan het feest kunnen dit intern regelen door bijvoorbeeld een pedagogische studiedag in te lassen.
Met citaat antwoorden