Enkele post bekijken
  #2  
Oud 26th December 2017, 16:07
Lotte.R*bberecht Lotte.R*bberecht is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 68
Ik ga akkoord met Kato, ik denk dat vuurwerk opgestoken door particulieren gevaarlijk is. Oudejaarsavond is een avond dat er enorm veel gedronken wordt. Als men dan ook nog eens dronken vuurwerk gaat opsteken, is dit gewoon vragen om verwondingen zoals brandwonden aan de handen of het gelaat. Daarom denk ik dat het beter is om vuurwerk sowieso door overheidsinstanties te laten opsteken.
Waar ook nog rekening mee gehouden dient te worden, is het effect dat vuurwerk heeft op dieren. Ik weet uit persoonlijke ondervinding dat bijvoorbeeld honden zeer angstig kunnen reageren op vuurwerk. Deze honden kunnen dan weglopen en zo bijvoorbeeld een auto-ongeluk veroorzaken, maar zij kunnen uit angst ook gaan bijten. Dit kan niet opgelost worden door vuurwerk alleen door de overheid te laten opsteken. Om dit te voorkomen zou je haast moeten zeggen dat je geen vuurwerk meer mag opsteken, maar dat is tegen de traditie in gaan.
Wat wel al een beetje zou kunnen helpen is een verbod om vuurwerk op te steken op andere dagen dan oudejaar. Vaak hoor je nu in de weken voor oudejaar en zelfs Kerstmis al vuurwerk. Dit zorgt ervoor dat honden zelfs dan al angstig worden. De hele maand december is dus een probleemmaand als je honden hebt.

Mijn voorstel zou dus zijn om vuurwerk niet door particulieren te laten afsteken en zeker niet op voor oudejaarsavond.
Met citaat antwoorden